Role asistenta v inkluzivním vzdělávání
Diplomová práceOtevřený přístupDatum publikování
2018
Autoři
Vedoucí práce
Rýdl, Karel
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Studentka v teoretické části charakterizuje pojmy jako inkluze, integrace a inkluzivní vzdělávání obecně. Bude se zabývat charakteristikou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Dále se bude zabývat rolí asistenta pedagoga ve vyučování. Objasní jeho kvalifikační předpoklady, kompetence a náplň práce. Bude se snažit přiblížit problematiku inkluzivního vzdělávání z hlediska legislativního ukotvení. V praktické části studentka charakterizuje výzkumný problém, který bude zkoumat pomocí kvalitativního výzkumu, pomocí rozhovorů, které bude provádět s asistenty pedagoga a učiteli. Výzkumné šetření obohatí svými poznatky z pozorování. Pro celkovou přehlednost práce vytvoří případové studie. Cílem bude zjištění, jakou roli hraje asistent pedagoga v inkluzivním vzdělávání, jaké změny přinesla ve vyučování novela školského zákona.
Rozsah stran
86 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Resocializační pedagogika
Studijní program
Specializace v pedagogice
Signatura tištěné verze
D37508
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
inkluze, integrace, asistenti, pedagogové, žáci, inclusion, integration, assistants, teachers, students