Digitální knihovnaUPCE
 

Integrace dítěte s autismem do běžné základní školy

Bakalářská práceOmezený přístup
Náhled

Datum publikování

2016

Vedoucí práce

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

Bakalářská práce se zabývá integrací dítěte s autismem do běžné základní školy. Práce je rozdělena na dvě části teoretickou a praktickou. V první části se práce věnuje stručným dějinám autismu a popisuje současné pojetí klasifikačního rozdělení poruch autistického spektra. Dále je v práci popsáno diagnostické rozdělení jednotlivých poruch autistického spektra podle diagnostického systému MKN-10, triáda problémových oblastí, kterou děti s autismem trpí, a v neposlední řadě se práce zabývá právě vzděláváním těchto dětí. Cílem praktické části bylo zjistit, jak probíhá integrace dítěte s autismem do běžné základní školy. Pro sběr těchto informací bylo využito kvalitativního výzkumného šetření. Dotazovanými osobami byly třídní učitelka, pedagogická asistentka, matka chlapce a osobní asistentka. Zároveň proběhlo zúčastněné pozorování ve třídě na základní škole.

Rozsah stran

51 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Pouze v rámci univerzity

Název akce

ISBN

Studijní obor

Humanitní studia

Studijní program

Humanitní studia

Signatura tištěné verze

D33984

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (studovna)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

integrace, autismus, asistent pedagoga, porucha autistického spektra, inkluze, integration, autism, pedagogical assistant, autistic spectrum disorder, inclusion

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced