Integrace dítěte s autismem do běžné základní školy
Bakalářská práceOmezený přístupDatum publikování
2016
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Bakalářská práce se zabývá integrací dítěte s autismem do běžné základní školy. Práce je rozdělena na dvě části teoretickou a praktickou. V první části se práce věnuje stručným dějinám autismu a popisuje současné pojetí klasifikačního rozdělení poruch autistického spektra. Dále je v práci popsáno diagnostické rozdělení jednotlivých poruch autistického spektra podle diagnostického systému MKN-10, triáda problémových oblastí, kterou děti s autismem trpí, a v neposlední řadě se práce zabývá právě vzděláváním těchto dětí. Cílem praktické části bylo zjistit, jak probíhá integrace dítěte s autismem do běžné základní školy. Pro sběr těchto informací bylo využito kvalitativního výzkumného šetření. Dotazovanými osobami byly třídní učitelka, pedagogická asistentka, matka chlapce a osobní asistentka. Zároveň proběhlo zúčastněné pozorování ve třídě na základní škole.
Rozsah stran
51 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Pouze v rámci univerzity
Název akce
ISBN
Studijní obor
Humanitní studia
Studijní program
Humanitní studia
Signatura tištěné verze
D33984
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
integrace, autismus, asistent pedagoga, porucha autistického spektra, inkluze, integration, autism, pedagogical assistant, autistic spectrum disorder, inclusion