Publikace: Asistent pedagoga jako nástroj inkluzivního modelu vzdělávání
Bakalářská práceopen accessNačítá se...
Datum
Autoři
Knytlová, Andrea
Název časopisu
ISSN časopisu
Název svazku
Nakladatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Má bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývám definováním inkluze a inkluzivního vzdělávání. Dále představím pozici asistenta pedagoga, jeho historické vymezení, náplň práce, kvalifikační předpoklady, osobnost a kompetence asistenta pedagoga a spolupráci asistenta pedagoga s pedagogem a zákonným zástupcem žáka. Empirický výzkum je realizován kvalitativní metodologií, konkrétně výzkumnou metodou hloubkového rozhovoru se všemi participanty inkluzivního vzdělávání s hlavním cílem popsat, jakou roli sehrává asistent pedagoga v rámci inkluzivního vzdělávání a zaměřit se na pohled ostatních participantů inkluzivního vzdělávání (ředitel školy, pedagog, speciální pedagog, rodič apod.).
Popis
Klíčová slova
asistent pedagoga, inkluzivní vzdělávání, inkluze, podpůrné opatření, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, teacher's assistant, inclusive education, Inclusion, support measures, students with special educational needs