Pojetí hry v díle Hra jako symbol světa Eugena Finka
Bakalářská práceOtevřený přístupDatum publikování
2009
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Práce je zaměřena na filosofické pojetí hry v díle Eugena Finka. Převážně vychází z jeho knihy Hra jako symbol světa. Na začátku je vysvětleno, že hra, i přes to, že se jeví jako neproblematický a pro filosofii nedůležitý fenomén, může být právoplatným předmětem filosofického zkoumání. Pomocí hry chce Fink nahlédnout do celku světa a ukázat postavení člověka v něm. Hra je totiž takový fenomén, ve kterém se odehrávají možnosti lidského života. V reálném životě jsou lidská rozhodnutí skoro vždy nezvratná a určují další vývoj člověka samého. Ve hře se člověk může rozhodnout, jak chce, bez obav z následků. Díky některým charakteristickým rysům, se hra stává symbolem. Tím, že vážný život napodobuje a odráží jako zrcadlový obraz, je symbolem celku světa. Díky této symbolice hry je člověk schopen pochopit svou vlastní existenci mezi ostatními jsoucny a ve světě.
Rozsah stran
34 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Filozofie
Studijní program
Filozofie
Signatura tištěné verze
D20235
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (sklad)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
Games, symbols, cult, profanes, Hry, symboly, kulty, světskosti