Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Vybrané metody strategické analýzy v praxi dopravního podniku.

Konferenční objektopen accesspeer-reviewedpublished
dc.contributor.authorOborilová, Ivetacze
dc.contributor.authorMyšková, Renátacze
dc.date.accessioned2018-02-27T03:11:05Z
dc.date.available2018-02-27T03:11:05Z
dc.date.issued2017cze
dc.description.abstractMezi specifiky malých podniků se velmi často objevuje absence jasně vymezené strategie a podceňování vlivů okolí z hlediska managementu. Rozhodování a řízení je více intuitivní než u středních a velkých podniků, což při nedostatku informací o trhu a konkurenci může stírat jiné výhody malých podniků - např. jejich kreativitu, která nebude přinášet efekt právě v důsledku takto učiněných rozhodnutí. V tomto příspěvku jsou vybrány analytické metody, které pomáhají managementu malého podniku posoudit postavení na trhu z hlediska konkurence v jeho okolí. Z metod strategické analýzy jsou využity takové, které příliš nezatěžují vedení podniku a přitom dostatečně mapují okolní vlivy a konkurenci pro potřeby malého ekonomického subjektu. Cílem je demonstrovat použití metod strategické analýzy pro posouzení vlivu konkurence v praxi malého dopravního podniku.cze
dc.description.abstract-translatedWhen looking at the particularities of small businesses we often determine that there is a lack of clearly a defined strategy and the management tends to underestimate the effect of environmental influences. Within small businesses, decision making and managing is more intuitive than in medium-sized or large businesses. Small businesses do not always capitalise on their advantages, e.g. their creativity, due to a lack of information about the market and their competition. In this paper, methods of strategic analysis have been chosen to enable small businesses to assess its market position in terms of local competition. Certain methods are selected in order not to burden the business management whilst sufficiently monitoring environmental influences and the local competition. The aim is to demonstrate how the use of these methods of strategic analysis assists in determining how much influence local competition has on a small transport company.eng
dc.eventInternational Scientific Conference Current Problems of the Corporate Sector 2017 (17.05.2017 - 18.05.2017, Handlová)cze
dc.formatp. 823-831cze
dc.identifier.isbn978-80-225-4422-1cze
dc.identifier.obd39879990cze
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/70052
dc.language.isoczecze
dc.peerreviewedyescze
dc.publicationstatuspublishedcze
dc.publisherEkonómcze
dc.relation.ispartofCurrent Problems of the Corporate Sector 2017cze
dc.relation.publisherversionhttps://fpm.euba.sk/www_write/files/veda-vyskum/Zborniky-APPS/2017.pdfcze
dc.rightsopen accesscze
dc.subjectMetody strategické analýzycze
dc.subjectsLEPTE analýzacze
dc.subjectanalýza konkurencecze
dc.subjectPorterův model pěti silcze
dc.subjectdopravní podnikcze
dc.subjectStrategic analysis methodseng
dc.subjectSLEPTE analysiseng
dc.subjectcompetition analysiseng
dc.subjectPorter's five forces modeleng
dc.subjecttransporteng
dc.subjectcompanyeng
dc.titleVybrané metody strategické analýzy v praxi dopravního podniku.cze
dc.title.alternativeSelected strategic analysis methods in the practice of the transport companyeng
dc.typeConferenceObjectcze
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
Apps_2017_Oborilova,_Myskova_final.docx
Velikost:
304.68 KB
Formát:
Microsoft Word XML