Publikace: Vybrané metody strategické analýzy v praxi dopravního podniku.
Konferenční objektopen accesspeer-reviewedpublishedNačítá se...
Datum
Autoři
Oborilová, Iveta
Myšková, Renáta
Název časopisu
ISSN časopisu
Název svazku
Nakladatel
Ekonóm
Abstrakt
Mezi specifiky malých podniků se velmi často objevuje absence jasně vymezené strategie a podceňování vlivů okolí z hlediska managementu. Rozhodování a řízení je více intuitivní než u středních a velkých podniků, což při nedostatku informací o trhu a konkurenci může stírat jiné výhody malých podniků - např. jejich kreativitu, která nebude přinášet efekt právě v důsledku takto učiněných rozhodnutí. V tomto příspěvku jsou vybrány analytické metody, které pomáhají managementu malého podniku posoudit postavení na trhu z hlediska konkurence v jeho okolí. Z metod strategické analýzy jsou využity takové, které příliš nezatěžují vedení podniku a přitom dostatečně mapují okolní vlivy a konkurenci pro potřeby malého ekonomického subjektu. Cílem je demonstrovat použití metod strategické analýzy pro posouzení vlivu konkurence v praxi malého dopravního podniku.
Popis
Klíčová slova
Metody strategické analýzy, sLEPTE analýza, analýza konkurence, Porterův model pěti sil, dopravní podnik, Strategic analysis methods, SLEPTE analysis, competition analysis, Porter's five forces model, transport, company