Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Vybrané metody strategické analýzy v praxi dopravního podniku.

Konferenční objektopen accesspeer-reviewedpublished
Načítá se...
Náhled

Datum

Autoři

Oborilová, Iveta
Myšková, Renáta

Název časopisu

ISSN časopisu

Název svazku

Nakladatel

Ekonóm

Výzkumné projekty

Organizační jednotky

Číslo časopisu

Abstrakt

Mezi specifiky malých podniků se velmi často objevuje absence jasně vymezené strategie a podceňování vlivů okolí z hlediska managementu. Rozhodování a řízení je více intuitivní než u středních a velkých podniků, což při nedostatku informací o trhu a konkurenci může stírat jiné výhody malých podniků - např. jejich kreativitu, která nebude přinášet efekt právě v důsledku takto učiněných rozhodnutí. V tomto příspěvku jsou vybrány analytické metody, které pomáhají managementu malého podniku posoudit postavení na trhu z hlediska konkurence v jeho okolí. Z metod strategické analýzy jsou využity takové, které příliš nezatěžují vedení podniku a přitom dostatečně mapují okolní vlivy a konkurenci pro potřeby malého ekonomického subjektu. Cílem je demonstrovat použití metod strategické analýzy pro posouzení vlivu konkurence v praxi malého dopravního podniku.

Popis

Klíčová slova

Metody strategické analýzy, sLEPTE analýza, analýza konkurence, Porterův model pěti sil, dopravní podnik, Strategic analysis methods, SLEPTE analysis, competition analysis, Porter's five forces model, transport, company

Citace

Permanentní identifikátor

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By