Publikace: Vzdělávání a soužití s nadaným dítětem - radost nebo problém?
Diplomová práceopen accessNačítá se...
Datum
Autoři
Stryková, Kateřina
Název časopisu
ISSN časopisu
Název svazku
Nakladatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Práce popisuje pohledy na nadané dítě z různých oblastí života, na jeho vzdělávání a soužití s ním. Teoretická část se věnuje vymezení pojmů a bližšímu seznámení s problematikou nadaného dítěte ve škole a v rodině.
Praktická část má kvalitativní design, jehož cílem je najít pozitiva a negativa při práci, vzdělávání a v soužití s nadaným dítětem. Cílem praktické části je porovnání dvou nadaných dětí a přístupů k jejich vzdělávání a výchově, vytvořené na základě polostrukturovaných rozhovorů a analýz dokumentů. Výzkumný soubor tvoří rodiny a odborní pracovníci, kteří spolupracují s konkrétními nadanými dětmi.
Popis
Klíčová slova
nadání, nadané děti, vzdělávání, soužití, giftedness, gifted children, education, coexistence