Digitální knihovnaUPCE
 

Teaching pronunciation - Attitudes of Teachers and Learners

Diplomová práce
Náhled není k dispozici

Datum publikování

2023

Vedoucí práce

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

This diploma thesis is focused on the attitudes of teachers and learners towards pronunciation in English. In the theoretical part, the historical perspective on teaching pronunciation is introduced, and then followed by the contemporary perspective on teaching pronunciation, which is based on the relevant curricular documents. Furthermore, an overview of basic terminology relevant to pronunciation is introduced and discussed in relation to teaching pronunciation. Lastly, the period of the young learner is discussed. The practical part focuses on the description of case study which aims to find out what are the attitudes of teachers and learners towards teaching pronunciation.

Rozsah stran

81 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Učitelství anglického jazyka

Studijní program

Učitelství anglického jazyka

Signatura tištěné verze

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

pronunciation, early school age, attitude, teaching pronunciation, linguistic competence, elementary school, výslovnost, mladší školní věk, postoj, vyučování výslovnosti, lingvistická kompetence, základní škola

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced