Digitální knihovnaUPCE
 

Developing reading comprehension in English with Focus on Pupils with Dyslexia

Bakalářská práceOtevřený přístup
Náhled

Datum publikování

2022

Vedoucí práce

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

This bachelor thesis focuses on the problematics of the development of reading comprehension and how pupils with dyslexia are being addressed during the process in the classroom. The theoretical part elaborates on dyslexia, its features, and dyslexic learners. It also introduces reading comprehension as a skill, its context in the English language, and approaches of how it should be taught. The final part of the theoretical part discusses the problematic of textbook and its evaluation. The objective of the practical part is to create a checklist of criteria, based on the theoretical part, and evaluate the reading comprehension exercises in the textbook More 2, second edition. Based on the criteria, its suitability for teaching reading comprehension to pupils with dyslexia will be judged. In the final part of the practical section of the thesis, there are proposed possible modifications of three of the evaluated exercises.

Rozsah stran

63 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Anglický jazyk pro vzdělávání

Studijní program

Anglický jazyk

Signatura tištěné verze

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

dyslexie, cteni s porozumenim, ucebnice, hodnoceni, cviceni pro cteni s porozumenim, seznam kriterii, dyslexia, reading comprehension, textbook, evaluation, reading comprehension exercises, criteria checklist

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced