Digitální knihovnaUPCE
 

Vocabulary Development in English - Focus on Dyslexic Learners

Diplomová práceOtevřený přístup
Náhled

Datum publikování

2022

Vedoucí práce

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

This diploma thesis deals with vocabulary development in the English language, focusing on dyslexic pupils in a regular class at an elementary school. It is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part deals with the education of pupils with specific learning difficulties in the Czech Republic, introduces types of specific learning difficulties, describes dyslexia, explores its causes, and describes its manifestations in English language learning. The last chapter of the theoretical part is devoted to vocabulary development in English from a linguistic point of view, and the difficulties students with dyslexia may face. Last but not least, the paper mentions several teaching approaches, methods, techniques, and principles that can be applied when working with dyslexic pupils. The practical part is carried out using qualitative research, which focuses on two dyslexic learners in the seventh grade. The analyses of vocabulary development activities observed in the lessons constitute the core of the practical part. Based on the analyses results, certain modifications of the activities, designed to provide learners with more opportunities to develop their vocabularies, are suggested.Tato diplomová práce se zabývá problematikou výuky slovní zásoby v anglickém jazyce, a to specificky u žáků s dyslexií v běžné třídě základní školy. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá vzděláváním žáků se specifickými poruchami učení v České republice, představuje typy specifických poruch učení, popisuje dyslexii, zkoumá její příčiny a popisuje její projevy ve výuce anglického jazyka. Poslední kapitola teoretické části je věnována rozvoji slovní zásoby v angličtině nejen z lingvistického hlediska, ale také s ohledem na obtíže, se kterými se žáci s dyslexií mohou potýkat. V neposlední řadě práce zmiňuje několik výukových přístupů, metod, technik a zásad, které lze využít při práci se studenty s dyslexií. Praktická část je provedena pomocí kvalitativního výzkumu, který se zaměřuje na dva žáky s dyslexií v sedmé třídě. Jádro praktické části tvoří rozbory aktivit zaměřených na rozvoj slovní zásoby, které byly pozorovány v hodinách. Na základě výsledků analýzy jsou navrženy určité úpravy aktivit, které mají žákům poskytnout více příležitostí k rozvoji slovní zásoby.

Rozsah stran

145 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Učitelství anglického jazyka

Studijní program

Učitelství anglického jazyka

Signatura tištěné verze

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

rozvoj slovní zásoby, výuka angličtiny, dyslexie, specifické poruchy učení, vocabulary development, English language teaching, dyslexia, specific learning difficulties

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced