Vocabulary Development in English - Focus on Dyslexic Learners
Diplomová práceOtevřený přístupDatum publikování
2022
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
This diploma thesis deals with vocabulary development in the English language, focusing on dyslexic pupils in a regular class at an elementary school. It is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part deals with the education of pupils with specific learning difficulties in the Czech Republic, introduces types of specific learning difficulties, describes dyslexia, explores its causes, and describes its manifestations in English language learning. The last chapter of the theoretical part is devoted to vocabulary development in English from a linguistic point of view, and the difficulties students with dyslexia may face. Last but not least, the paper mentions several teaching approaches, methods, techniques, and principles that can be applied when working with dyslexic pupils. The practical part is carried out using qualitative research, which focuses on two dyslexic learners in the seventh grade. The analyses of vocabulary development activities observed in the lessons constitute the core of the practical part. Based on the analyses results, certain modifications of the activities, designed to provide learners with more opportunities to develop their vocabularies, are suggested.Tato diplomová práce se zabývá problematikou výuky slovní zásoby v anglickém jazyce, a to specificky u žáků s dyslexií v běžné třídě základní školy. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá vzděláváním žáků se specifickými poruchami učení v České republice, představuje typy specifických poruch učení, popisuje dyslexii, zkoumá její příčiny a popisuje její projevy ve výuce anglického jazyka. Poslední kapitola teoretické části je věnována rozvoji slovní zásoby v angličtině nejen z lingvistického hlediska, ale také s ohledem na obtíže, se kterými se žáci s dyslexií mohou potýkat. V neposlední řadě práce zmiňuje několik výukových přístupů, metod, technik a zásad, které lze využít při práci se studenty s dyslexií. Praktická část je provedena pomocí kvalitativního výzkumu, který se zaměřuje na dva žáky s dyslexií v sedmé třídě. Jádro praktické části tvoří rozbory aktivit zaměřených na rozvoj slovní zásoby, které byly pozorovány v hodinách. Na základě výsledků analýzy jsou navrženy určité úpravy aktivit, které mají žákům poskytnout více příležitostí k rozvoji slovní zásoby.
Rozsah stran
145 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Učitelství anglického jazyka
Studijní program
Učitelství anglického jazyka
Signatura tištěné verze
Umístění tištěné verze
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
rozvoj slovní zásoby, výuka angličtiny, dyslexie, specifické poruchy učení, vocabulary development, English language teaching, dyslexia, specific learning difficulties