Digitální knihovnaUPCE
 

Vliv velikosti aktivní plochy brzdového světla na reakční dobu řidiče

Diplomová práce
Náhled

Datum publikování

2021

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

Práce je zaměřena na ověření vlivu velikosti aktivní plochy brzdových světel na reakční dobu řidiče silničního vozidla za stanovených reálných situací a je rozdělena na dvě části. První teoretická část se zabývá vývojem zadního osvětlení vozidel a legislativou týkající se brzdových a obrysových světel včetně existujících současných řešení. Dále je popsáno zrakové vnímání a reakční doba řidiče včetně vybraných faktorů ovlivňujících reakční dobu řidiče. Druhá část práce se věnuje experimentálnímu měření rozdílu reakční doby řidiče vzhledem k velikosti aktivní plochy brzdových světel. Reakční doba je měřena pro dvě velikosti aktivních ploch brzdových světel, přičemž jsou stanoveny dvě podmínky: přímý pohled a odklon pohledu. Výsledky měření jsou následně porovnány a vyhodnoceny. Cílem práce je základní experimentální ověření do jaké míry ovlivňuje velikost aktivní plochy brzdového světla reakční dobu řidiče.

Rozsah stran

77 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Dopravní prostředky: Silniční vozidla

Studijní program

Dopravní inženýrství a spoje

Signatura tištěné verze

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

řidiči, vozidla, aktivní plocha brzdového světla, reakční doba, optický podnět, drivers, vehicles, active surface of breaking light, reaction time, optical impulse

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced