Katedra dopravních prostředků a diagnostiky / Department of Transport Means and Diagnostics
Stálý URI pro tuto komunituhttps://hdl.handle.net/10195/3878
Práce obhájené před rokem 2008 jsou uloženy pouze v kolekci „Vysokoškolské kvalifikační práce“: http://dspace.upce.cz/handle/10195/4.
Theses submitted before 2008 are placed only in the Theses, dissertations, etc. collection: https://dk.upce.cz/handle/10195/4.
Procházet
730 výsledky
Filtry
Nastavení
Search Results
Diplomová práce Otevřený přístup Hodnocení tuhých maziv pro kontakt kolo-kolejnice s využitím kladkového stavu(Univerzita Pardubice, 2024) Bílek, Adam; Voltr, Petr; Kolář, JosefPohyb železničních vozidel po infrastruktuře je ovlivňován množstvím aspektů. Mezi ty důležité patří bezpečnost, spolehlivost a také poskytnutí komfortu cestujícím. Nanášením tuhého maziva na určité místo okolku železničního kola ovlivňujeme při jízdě železničních vozidel všechny výše uvedené aspekty. Proto má oblast experimentálního zjišťování, analyzování a rozvoje problematiky mazání okolku velký význam. Tato práce se věnuje problematice experimentálního zjišťování vlivů přítomnosti maziva v kontaktu kola a kolejnice na zkušebním kladkovém stavu. K provedení experimentů je součástí této práce i doplnění zkušebního stavu o držák maziva, naměření adhezních charakteristik pro jednotlivé vzorky maziva a jejich vyhodnocení. Práce pak poskytuje souhrnnou představu o provedených měřeních a vyhodnocení vlivu maziva.Diplomová práce Otevřený přístup Studium degradace dynamické pevnosti svarových spojů opravovaných hliníkových částí karoserie laserem vs TIG/MIG(Univerzita Pardubice, 2024) Kopáč, Jan; Hanus, Petr; Kačer, AlešCílem mé diplomové práce je porovnat metody svařování hliníkových slitin a vybrat nejvhodnější metodu svařování s ohledem na statické a dynamické vlastnosti materiálu po svařování. V teoretické části jsem se zaměřil na hliníkové slitiny používané v automobilovém průmyslu, možnosti jejich oprav a popisem vybraných metod svařování. V experimentální části popisuji přípravu vzorků od jednotlivých metod svařování, průběhy statických a dynamických tahových zkoušek a jejich vyhodnocení. Cílem mé práce bylo vybrat nejvhodnější metodu svařování pro opravy hliníkových karoserií automobilů z hlediska statické a dynamické pevnosti po svařování.Bakalářská práce Otevřený přístup Možnosti technického řešení nízkokapacitních kolejových vozidel v ČR(Univerzita Pardubice, 2024) Kodýdek, Tomáš; Michálek, Tomáš; Hába, AlešTato práce se zabývá rešerší nízkokapacitních železničních vozidel a vozidel typu tram-train, rozborem a porovnáním legislativních požadavků, které jsou na ně v ČR kladeny, rozborem a porovnáním technických aspektů, které jejich provoz ovlivňují a jejich možným nahrazením starších regionálních jednotek a vozů a provozováním na méně vytížených regionálních tratích v ČR.Bakalářská práce Otevřený přístup Zavedení ECM do procesu údržby kolejových vozidel(Univerzita Pardubice, 2024) Urban, Albert; Liberová, Stanislava; Michálek, TomášBakalářská práce se věnuje opatřením Evropské unie zaměřeným na zvýšení bezpečnosti železniční dopravy. Cílem práce je zmapovat současný stav v oblasti údržby železničních vozidel a poskytnout ucelený přehled o této problematice ve formě literární rešerše. Práce obsahuje historický vývoj údržby železničních vozidel, popis údržby prováděné subjektem odpovědným za údržbu a společné bezpečnostní metody. Řešení problematiky bude založeno na studiu a analýze odborných informačních zdrojů a právních předpisů.Bakalářská práce Otevřený přístup Porovnání pneumatik určených pro hybridní/elektrické automobily s konvenčními pneumatikami(Univerzita Pardubice, 2024) Landfeld, Vojtěch; Voltr, OndřejTato práce se zabývá významem použití specifických pneumatik pro elektrická/hybridní vozidla, jejich specifikací a porovnáním s pneumatikami pro vozidla s konvenčním pohonem. Úvodem je stručně popsána historie pneumatik, jejich konstrukce, materiály a namáhání, které na ně působí. V další části je zahrnuta analýza současného stavu na trhu s EV pneumatikami pro elektromobily/hybridy v ČR, který je následovaný přehledem největších odlišností oproti konvenční variantě. Uvedená analýza je doplněna porovnávacím měřením vybrané EV pneumatiky s konvenční alternativou prostřednictvím deformačních charakteristik těchto pneumatik.Diplomová práce Otevřený přístup Sestavení metodiky diagnostiky systému Common-Rail(Univerzita Pardubice, 2024) Dujka, Josef; Jilek, Petr; Sedláček, TomášDiplomová práce se zaměřuje na vytvoření metodiky měření palivového systému Common-Rail pro optimalizaci údržby spalovacího motoru. První část práce je zaměřena na poznání palivové soustavy vznětových motorů s přímým vstřikováním, principy funkce a porovnání paralelní a sériové diagnostiky v oblasti teoretické. Druhá část práce se zabývá praktickým měřením palivové soustavy vozidla s vyhodnocením jednotlivých naměřených hodnot a průběhů s použitím příslušných diagnostických metod a zařízení.Bakalářská práce Otevřený přístup Vliv parametrů vozidla na odpor z jízdy obloukem pro různé parametry trati(Univerzita Pardubice, 2024) Heřt, Dominik; Šlapák, Jiří; Vágner, JakubTato práce se zabývá problematikou jízdy a postavení železničních vozidel v oblouku koleje a odporu z jízdy obloukem koleje. První část práce se věnuje teoretickému rozboru jízdy obloukem, popisem odporu při jízdě obloukem, popisem parametrů vozidla a trati majících vliv na odpor z jízdy obloukem. Dále je popsána Heumannova metoda, která se problematikou jízdy obloukem zabývá. V druhé části je popsán a znázorněn graficko-početní postup řešení postavení vozidla v oblouku koleje a zjištění velikostí řídících sil. Tato původní metoda rozšířena o numerickou metodu, pomocí níž jsme schopni zobrazovat závislost odporu z jízdy obloukem na požadovaných parametrech vozidla a trati.Bakalářská práce Otevřený přístup Stopy zanechané na bezpečnostních pásech po nehodě(Univerzita Pardubice, 2024) Jelínek, Pavel; Pokorný, JanTato bakalářská práce je o bezpečnostních pásech v automobilech. První část je o prvcích pasivní bezpečnosti, konstrukci bezpečnostních pásů, historii a jejich testování. Druhá část práce je zaměřena na stav bezpečnostních pásů po dopravní nehodě, kde jsou identifikovány a popsány stopy, které vzniknou na pásu při jejich použití či nepoužití.Diplomová práce Otevřený přístup Návrh zkušebního stanoviště pro měření klopné stability speciálních nákladních automobilů(Univerzita Pardubice, 2024) Semerád, Filip; Pokorný, Jan; Vlasák, PetrDiplomová práce je zaměřena na návrh konstrukce zkušebního stanoviště pro provádění kvazistatických zkoušek klopné stability speciálních nákladních automobilů. V teoretické části je pojednáno o těchto zkouškách a související legislativě. Nedílnou součástí je také přehled o zkoušených automobilech a již realizovaných zkušebních zařízeních v rámci České republiky. Získané informace byly využity v praktické části pro ideový návrh zkušebního stanoviště, který byl dále konstrukčně rozpracován s aplikováním potřebných výpočtů včetně moderních numerických metod.Bakalářská práce Otevřený přístup Konstrukční návrh elektrokoloběžky pro provoz na pozemních komunikacích(Univerzita Pardubice, 2023) Grulich, Ondřej; Tomek, PetrPředmětem této práce je návrh konstrukce elektrokoloběžky určené pro provoz na pozemních komunikacích. Teoretická část práce je věnována kapitolám o silničním provozu, především ve vztahu k provozu elektrokoloběžek a analýze stávajících provedení elektrokoloběžek, zejména na českém trhu. V praktické části je navržena konkrétní městská elektrokoloběžka.