Diplomové práce / Theses KDPD DFJP (Ing.)
Permanentní URI k tomuto záznamuhttps://hdl.handle.net/10195/5742
Procházet
362 výsledky
Filtry
Nastavení
Search Results
Diplomová práce Otevřený přístup Hodnocení tuhých maziv pro kontakt kolo-kolejnice s využitím kladkového stavu(Univerzita Pardubice, 2024) Bílek, Adam; Voltr, Petr; Kolář, JosefPohyb železničních vozidel po infrastruktuře je ovlivňován množstvím aspektů. Mezi ty důležité patří bezpečnost, spolehlivost a také poskytnutí komfortu cestujícím. Nanášením tuhého maziva na určité místo okolku železničního kola ovlivňujeme při jízdě železničních vozidel všechny výše uvedené aspekty. Proto má oblast experimentálního zjišťování, analyzování a rozvoje problematiky mazání okolku velký význam. Tato práce se věnuje problematice experimentálního zjišťování vlivů přítomnosti maziva v kontaktu kola a kolejnice na zkušebním kladkovém stavu. K provedení experimentů je součástí této práce i doplnění zkušebního stavu o držák maziva, naměření adhezních charakteristik pro jednotlivé vzorky maziva a jejich vyhodnocení. Práce pak poskytuje souhrnnou představu o provedených měřeních a vyhodnocení vlivu maziva.Diplomová práce Otevřený přístup Studium degradace dynamické pevnosti svarových spojů opravovaných hliníkových částí karoserie laserem vs TIG/MIG(Univerzita Pardubice, 2024) Kopáč, Jan; Hanus, Petr; Kačer, AlešCílem mé diplomové práce je porovnat metody svařování hliníkových slitin a vybrat nejvhodnější metodu svařování s ohledem na statické a dynamické vlastnosti materiálu po svařování. V teoretické části jsem se zaměřil na hliníkové slitiny používané v automobilovém průmyslu, možnosti jejich oprav a popisem vybraných metod svařování. V experimentální části popisuji přípravu vzorků od jednotlivých metod svařování, průběhy statických a dynamických tahových zkoušek a jejich vyhodnocení. Cílem mé práce bylo vybrat nejvhodnější metodu svařování pro opravy hliníkových karoserií automobilů z hlediska statické a dynamické pevnosti po svařování.Diplomová práce Otevřený přístup Sestavení metodiky diagnostiky systému Common-Rail(Univerzita Pardubice, 2024) Dujka, Josef; Jilek, Petr; Sedláček, TomášDiplomová práce se zaměřuje na vytvoření metodiky měření palivového systému Common-Rail pro optimalizaci údržby spalovacího motoru. První část práce je zaměřena na poznání palivové soustavy vznětových motorů s přímým vstřikováním, principy funkce a porovnání paralelní a sériové diagnostiky v oblasti teoretické. Druhá část práce se zabývá praktickým měřením palivové soustavy vozidla s vyhodnocením jednotlivých naměřených hodnot a průběhů s použitím příslušných diagnostických metod a zařízení.Diplomová práce Otevřený přístup Návrh zkušebního stanoviště pro měření klopné stability speciálních nákladních automobilů(Univerzita Pardubice, 2024) Semerád, Filip; Pokorný, Jan; Vlasák, PetrDiplomová práce je zaměřena na návrh konstrukce zkušebního stanoviště pro provádění kvazistatických zkoušek klopné stability speciálních nákladních automobilů. V teoretické části je pojednáno o těchto zkouškách a související legislativě. Nedílnou součástí je také přehled o zkoušených automobilech a již realizovaných zkušebních zařízeních v rámci České republiky. Získané informace byly využity v praktické části pro ideový návrh zkušebního stanoviště, který byl dále konstrukčně rozpracován s aplikováním potřebných výpočtů včetně moderních numerických metod.Diplomová práce Otevřený přístup Návrh vnitřního rámu pro podvozek typu Jakobs(Univerzita Pardubice, 2022) Staněk, Martin; Hába, Aleš; Broch, MilanDiplomová práce se zaměřuje na návrh dvounápravového podvozku umístěného mezi vozidlovými skříněmi (tzv. Jakobsův podvozek). Koncepce rámu podvozku je řešena s podélníky umístěnými na vnitřní straně kol dvojkolí. Návrh rámu podvozku je vytvořen v programu Inventor. Pevnostní kontrola rámu na statickou pevnost je provedena pomocí metody konečných prvků s využití programu Solidworks. Závěr práce obsahuje hodnocení výsledků pevnostní analýzy a možné návrhy řešení kritických míst.Diplomová práce Otevřený přístup On-board diagnostika pojezdu kolejových vozidel(Univerzita Pardubice, 2022) Výmola, Libor; Vágner, Jakub; Elstner, MartinDiplomová práce se zabývá on-board diagnostikou pojezdu kolejových vozidel. Konkrétně je v rámci práce objasněna problematika vad tvaru jízdního kola kolejového vozidla a jak tyto vady identifikovat pomocí nástrojů vibrodiagnostiky. V prostředí multibody simulace je vytvořen model, na který je daná vada aplikována. Signál ze simulace je vhodně syntetizován se signálem z reálného prostředí a vyhodnocován. Na základě poznatků je následně sestavena metodika, jak k vyhodnocování signálů přistupovat.Diplomová práce Otevřený přístup Využití aditivní výroby metodou FDM k výrobě náhradního dílu pro starý motocykl(Univerzita Pardubice, 2022) Remeš, David; Švanda, PavelDiplomová práce je zaměřena na využití FDM tisku k výrobě náhradního dílu pro starý motocykl (Stadion S22). V první části jsou uvedeny technologie 3D tisku a jejich využití, popis FDM tisku a konstrukce tiskárny Prusa i3 MK3S+. Dále jsou zde vypsány základní materiály, které se používají při FDM tisku, a z nich jsou vybrány 3 pro materiálové zkoušky. Vyrobený díl byl porovnán s výsledky z MKP. Na závěr je vyroben díl z vhodného materiálu, který má vlákna tisku kladena v závislosti na výsledcích z MKP.Diplomová práce Omezený přístup Efektivita 48V Mild hybridní jednotky městského autobusu v provozu z hlediska spotřeby paliva(Univerzita Pardubice, 2022) Uhlíř, Petr; Pokorný, Jan; Jeník, IvanPředmětem diplomové práce je zhodnocení efektivity 48V Mild hybridní jednotky městského autobusu v provozu z hlediska spotřeby paliva. Teoretická část popisuje vznik a význam 48V sítě silničních vozidel. Uvádí rozdělení vozidel z pohledu hybridizace, charakteristiku a funkcionalitu vybraných komponentů a informuje o současných předních výrobcích hybridních autobusů. Zahrnuje také způsoby měření spotřeby paliva, vybrané standardizované jízdní cykly a faktory ovlivňující spotřebu paliva. Rovněž přibližuje pohled na budoucnost v oblasti vývoje a snižování emisí autobusů. Úvod praktické části patří popisu experimentálního vozidla a dílčích funkcí hybridního systému. Následuje experiment s cílem posoudit efektivitu mild hybridní jednotky z pohledu spotřeby paliva. Ten je proveden dle standardizovaného projektu SORT včetně měření v reálném provozu za účelem prověření naměřených hodnot a funkcionality vozidla.Diplomová práce Otevřený přístup Vliv rychlosti deformace na anizotropii IF ocelí pro automotive(Univerzita Pardubice, 2022) Mejtský, Tomáš; Schmidová, EvaV první části se tato práce zabývá představením sortimentu nejpoužívanějších vysokopevných ocelí v automotive, včetně mechanických vlastností. Nedílnou součástí úvodu je představení principu a kategorizace IF ocelí (ocelí bez intersticí) s aplikací zaměřenou taktéž na automobilový průmysl. Dále se v navazující teorii pojednává o mechanismech plastické deformace, které zajišťují IF ocelím nenahraditelné místo v použití na automobilových karoseriích. Jedním z hlavních teoretických poznatků jsou pojmy plastická a plošná anizotropie specifická právě pro předmětné oceli, uvedeny jsou i základní parametry hodnocení. V praktické části jsou realizovány experimentální analýzy referenčních vzorků oceli typu IF. Tato kapitola obsahuje kromě dalších i popis řešeného problému, charakteristiku testované oceli a návrh samotného experimentu (společně s popisem použitých zkoušek). Uvedené zkoušky potřebné k popisu chování materiálu obsahují přípravu vzorků pro jejich realizaci a výsledky. V souhrnném vyhodnocení, závěru jsou diskutovány výsledky získané ze zmíněných experimentů.Diplomová práce Otevřený přístup Konstrukční návrh naklápění měřící hlavy pro změnu polohy vozidlového kola při měření na dynamickém adhezoru(Univerzita Pardubice, 2022) Cerman, Jan; Jilek, PetrTato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem naklápění měřicí hlavy pro změnu polohy vozidlového kola při měření na dynamickém adhezoru. V teoretické části je nejdříve popsáno samotné zařízení s vysvětlením jeho funkce a možnostmi použití. Dále je připojen souhrn informací o aktuálně vyráběných dynamických adhezorech. Následuje vysvětlení a zdůvodnění nových úprav. Praktická část je zaměřena na popis jednotlivých konstrukčních řešení a pevnostní kontrolu exponovaných součástí. V závěrečné části je uvedeno celkové zhodnocení navržené konstrukce.