Digitální knihovnaUPCE
 

Diplomové práce / Theses KDPD DFJP (Ing.)

Permanentní URI k tomuto záznamuhttps://hdl.handle.net/10195/5742

Procházet

Search Results

Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 362
  • Diplomová práceOtevřený přístup
    Hodnocení tuhých maziv pro kontakt kolo-kolejnice s využitím kladkového stavu
    (Univerzita Pardubice, 2024) Bílek, Adam; Voltr, Petr; Kolář, Josef
    Pohyb železničních vozidel po infrastruktuře je ovlivňován množstvím aspektů. Mezi ty důležité patří bezpečnost, spolehlivost a také poskytnutí komfortu cestujícím. Nanášením tuhého maziva na určité místo okolku železničního kola ovlivňujeme při jízdě železničních vozidel všechny výše uvedené aspekty. Proto má oblast experimentálního zjišťování, analyzování a rozvoje problematiky mazání okolku velký význam. Tato práce se věnuje problematice experimentálního zjišťování vlivů přítomnosti maziva v kontaktu kola a kolejnice na zkušebním kladkovém stavu. K provedení experimentů je součástí této práce i doplnění zkušebního stavu o držák maziva, naměření adhezních charakteristik pro jednotlivé vzorky maziva a jejich vyhodnocení. Práce pak poskytuje souhrnnou představu o provedených měřeních a vyhodnocení vlivu maziva.
  • Náhled
    Diplomová práceOtevřený přístup
    Studium degradace dynamické pevnosti svarových spojů opravovaných hliníkových částí karoserie laserem vs TIG/MIG
    (Univerzita Pardubice, 2024) Kopáč, Jan; Hanus, Petr; Kačer, Aleš
    Cílem mé diplomové práce je porovnat metody svařování hliníkových slitin a vybrat nejvhodnější metodu svařování s ohledem na statické a dynamické vlastnosti materiálu po svařování. V teoretické části jsem se zaměřil na hliníkové slitiny používané v automobilovém průmyslu, možnosti jejich oprav a popisem vybraných metod svařování. V experimentální části popisuji přípravu vzorků od jednotlivých metod svařování, průběhy statických a dynamických tahových zkoušek a jejich vyhodnocení. Cílem mé práce bylo vybrat nejvhodnější metodu svařování pro opravy hliníkových karoserií automobilů z hlediska statické a dynamické pevnosti po svařování.
  • Náhled
    Diplomová práceOtevřený přístup
    Sestavení metodiky diagnostiky systému Common-Rail
    (Univerzita Pardubice, 2024) Dujka, Josef; Jilek, Petr; Sedláček, Tomáš
    Diplomová práce se zaměřuje na vytvoření metodiky měření palivového systému Common-Rail pro optimalizaci údržby spalovacího motoru. První část práce je zaměřena na poznání palivové soustavy vznětových motorů s přímým vstřikováním, principy funkce a porovnání paralelní a sériové diagnostiky v oblasti teoretické. Druhá část práce se zabývá praktickým měřením palivové soustavy vozidla s vyhodnocením jednotlivých naměřených hodnot a průběhů s použitím příslušných diagnostických metod a zařízení.
  • Náhled
    Diplomová práceOtevřený přístup
    Návrh zkušebního stanoviště pro měření klopné stability speciálních nákladních automobilů
    (Univerzita Pardubice, 2024) Semerád, Filip; Pokorný, Jan; Vlasák, Petr
    Diplomová práce je zaměřena na návrh konstrukce zkušebního stanoviště pro provádění kvazistatických zkoušek klopné stability speciálních nákladních automobilů. V teoretické části je pojednáno o těchto zkouškách a související legislativě. Nedílnou součástí je také přehled o zkoušených automobilech a již realizovaných zkušebních zařízeních v rámci České republiky. Získané informace byly využity v praktické části pro ideový návrh zkušebního stanoviště, který byl dále konstrukčně rozpracován s aplikováním potřebných výpočtů včetně moderních numerických metod.
  • Diplomová práceOtevřený přístup
    Návrh vnitřního rámu pro podvozek typu Jakobs
    (Univerzita Pardubice, 2022) Staněk, Martin; Hába, Aleš; Broch, Milan
    Diplomová práce se zaměřuje na návrh dvounápravového podvozku umístěného mezi vozidlovými skříněmi (tzv. Jakobsův podvozek). Koncepce rámu podvozku je řešena s podélníky umístěnými na vnitřní straně kol dvojkolí. Návrh rámu podvozku je vytvořen v programu Inventor. Pevnostní kontrola rámu na statickou pevnost je provedena pomocí metody konečných prvků s využití programu Solidworks. Závěr práce obsahuje hodnocení výsledků pevnostní analýzy a možné návrhy řešení kritických míst.
  • Diplomová práceOtevřený přístup
    On-board diagnostika pojezdu kolejových vozidel
    (Univerzita Pardubice, 2022) Výmola, Libor; Vágner, Jakub; Elstner, Martin
    Diplomová práce se zabývá on-board diagnostikou pojezdu kolejových vozidel. Konkrétně je v rámci práce objasněna problematika vad tvaru jízdního kola kolejového vozidla a jak tyto vady identifikovat pomocí nástrojů vibrodiagnostiky. V prostředí multibody simulace je vytvořen model, na který je daná vada aplikována. Signál ze simulace je vhodně syntetizován se signálem z reálného prostředí a vyhodnocován. Na základě poznatků je následně sestavena metodika, jak k vyhodnocování signálů přistupovat.
  • Diplomová práceOtevřený přístup
    Využití aditivní výroby metodou FDM k výrobě náhradního dílu pro starý motocykl
    (Univerzita Pardubice, 2022) Remeš, David; Švanda, Pavel
    Diplomová práce je zaměřena na využití FDM tisku k výrobě náhradního dílu pro starý motocykl (Stadion S22). V první části jsou uvedeny technologie 3D tisku a jejich využití, popis FDM tisku a konstrukce tiskárny Prusa i3 MK3S+. Dále jsou zde vypsány základní materiály, které se používají při FDM tisku, a z nich jsou vybrány 3 pro materiálové zkoušky. Vyrobený díl byl porovnán s výsledky z MKP. Na závěr je vyroben díl z vhodného materiálu, který má vlákna tisku kladena v závislosti na výsledcích z MKP.
  • Náhled
    Diplomová práceOmezený přístup
    Efektivita 48V Mild hybridní jednotky městského autobusu v provozu z hlediska spotřeby paliva
    (Univerzita Pardubice, 2022) Uhlíř, Petr; Pokorný, Jan; Jeník, Ivan
    Předmětem diplomové práce je zhodnocení efektivity 48V Mild hybridní jednotky městského autobusu v provozu z hlediska spotřeby paliva. Teoretická část popisuje vznik a význam 48V sítě silničních vozidel. Uvádí rozdělení vozidel z pohledu hybridizace, charakteristiku a funkcionalitu vybraných komponentů a informuje o současných předních výrobcích hybridních autobusů. Zahrnuje také způsoby měření spotřeby paliva, vybrané standardizované jízdní cykly a faktory ovlivňující spotřebu paliva. Rovněž přibližuje pohled na budoucnost v oblasti vývoje a snižování emisí autobusů. Úvod praktické části patří popisu experimentálního vozidla a dílčích funkcí hybridního systému. Následuje experiment s cílem posoudit efektivitu mild hybridní jednotky z pohledu spotřeby paliva. Ten je proveden dle standardizovaného projektu SORT včetně měření v reálném provozu za účelem prověření naměřených hodnot a funkcionality vozidla.
  • Náhled
    Diplomová práceOtevřený přístup
    Vliv rychlosti deformace na anizotropii IF ocelí pro automotive
    (Univerzita Pardubice, 2022) Mejtský, Tomáš; Schmidová, Eva
    V první části se tato práce zabývá představením sortimentu nejpoužívanějších vysokopevných ocelí v automotive, včetně mechanických vlastností. Nedílnou součástí úvodu je představení principu a kategorizace IF ocelí (ocelí bez intersticí) s aplikací zaměřenou taktéž na automobilový průmysl. Dále se v navazující teorii pojednává o mechanismech plastické deformace, které zajišťují IF ocelím nenahraditelné místo v použití na automobilových karoseriích. Jedním z hlavních teoretických poznatků jsou pojmy plastická a plošná anizotropie specifická právě pro předmětné oceli, uvedeny jsou i základní parametry hodnocení. V praktické části jsou realizovány experimentální analýzy referenčních vzorků oceli typu IF. Tato kapitola obsahuje kromě dalších i popis řešeného problému, charakteristiku testované oceli a návrh samotného experimentu (společně s popisem použitých zkoušek). Uvedené zkoušky potřebné k popisu chování materiálu obsahují přípravu vzorků pro jejich realizaci a výsledky. V souhrnném vyhodnocení, závěru jsou diskutovány výsledky získané ze zmíněných experimentů.
  • Diplomová práceOtevřený přístup
    Konstrukční návrh naklápění měřící hlavy pro změnu polohy vozidlového kola při měření na dynamickém adhezoru
    (Univerzita Pardubice, 2022) Cerman, Jan; Jilek, Petr
    Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem naklápění měřicí hlavy pro změnu polohy vozidlového kola při měření na dynamickém adhezoru. V teoretické části je nejdříve popsáno samotné zařízení s vysvětlením jeho funkce a možnostmi použití. Dále je připojen souhrn informací o aktuálně vyráběných dynamických adhezorech. Následuje vysvětlení a zdůvodnění nových úprav. Praktická část je zaměřena na popis jednotlivých konstrukčních řešení a pevnostní kontrolu exponovaných součástí. V závěrečné části je uvedeno celkové zhodnocení navržené konstrukce.