Dopravní fakulta Jana Pernera / Faculty of Transport Engineering
Stálý URI pro tuto komunituhttps://hdl.handle.net/10195/3841
Procházet
5889 výsledky
Search Results
Bakalářská práce Omezený přístup Výzkum limitů lidských schopností u pilotů(Univerzita Pardubice, 2024) Vilkov, Artem; Němec, Vladimír; Hůlek, DavidCílem této bakalářské práce bude výzkum faktorů ovlivňujících lidskou výkonnost pilotů v civilním letectví. Bude zde provedena analýza příčin vedoucích k vyčerpání pracovní schopnosti a prognózování vyplývajících následků. Dále bude analýza rozšířena o zkoumání vyvinutých systémů a metodik zaměřených na zlepšení vzájemné spolupráce členů posádky. Tato analýza vyústí ve vlastní návrhy, které umožní optimalizovat lidskou výkonnost v pracovních podmínkách a zvýšit úroveň bezpečnosti během letů.Bakalářská práce Otevřený přístup Teoretické využití technologických nástřiků při generálních opravách podvozků B737 ve společnosti CZECH AIRLINES TECHNICS, a.s.(Univerzita Pardubice, 2024) Hönig, Jakub; Hůlek, David; Horálek, PavelTato bakalářská práce se zaměřuje na technologické nástřiky v leteckém průmyslu, konkrétně na jejich využití při generálních opravách podvozků letounů typu Boeing 737. Práce se zabývá konstrukcí podvozků, druhy materiálů použitými v jejich konstrukci, povrchovými úpravami a speciálními technologiemi, jako jsou HVOF, pokovení zinkem/niklem, metoda Cold Spray a plazmové pokovování. Dále se věnuje environmentálním aspektům a změnám v průmyslu s ohledem na ochranu životního prostředí. Cílem práce je poskytnout ucelený přehled o této problematice a zhodnotit využití technologických nástřiků v údržbě letadlových podvozků.Bakalářská práce Otevřený přístup Výroba a testování vzorků leteckých kompozitních materiálů v podmínkách DFJP UPCE(Univerzita Pardubice, 2024) Filippov, Ruslan; Švanda, Pavel; Hůlek, ZdeněkTato bakalářská práce je zacílená na vytvoření způsobů výroby vzorků kompozitních materiálu a jejich následné odzkoušení v podmínkách Univerzity Pardubice, Dopravní fakulty Jana Pernera. Teoretická část popisuje kompozitní materiály, způsoby jejich výroby, druhy matric a pojiv, stanovení rozměru vzorku a parametrů pro provedení mechanické zkoušky a vyhodnocení výsledků měření vyrobených vzorků. Praktická část se zaměří na výrobu vzorků, provedení pevnostních zkoušek a vyhodnocení výsledků.Bakalářská práce Otevřený přístup Inerciální Referenční Systém (IRS) a jeho využití v letecké navigaci(Univerzita Pardubice, 2024) Lněnička, Jaroslav; Leuchter, Jan; Šustr, MartinCílem bakalářské práce je popsat a vysvětlit princip fungování Inerciálního Referenčního Systému (IRS) a jeho možnosti ve využití v letecké navigaci. Bude nutné se zabývat porovnáním se systémem INS (Inerciálním Navigačním Systémem) a zhodnotit přínosy především s důrazem na analýzu přesnosti ve srovnání se systémem INS. Dále by tato práce měla zhodnotit možnosti systému IRS v součinnosti s jinými navigačními systémy (např. GPS, GLONASS). Nakonec by práce měla vyhodnotit chybovost IRS v jednotlivých fázích letu.Bakalářská práce Otevřený přístup Self check-in na letišti Pardubice(Univerzita Pardubice, 2024) Zeiner, Lukáš; Řeha, David; Endrizalová, EvaBakalářská práce provede analýzu podmínek a možností pro implementaci self check -in kiosků na letišti Pardubice. Bude obsahovat analýzu o odbavovacích systémech napříč různými druhy dopravy. Detailně bude rozebrán proces odbavení. Na základě provedených zkoumání a zjištění bude práce obsahovat doporučení a návrhy změn pro zefektivnění procesu odbavení cestujících na letišti Pardubice.Bakalářská práce Otevřený přístup Srovnávací analýza konvenčního ocasního rotoru vrtulníku a Fenestronu(Univerzita Pardubice, 2024) Jakl, Daniel; Němec, Vladimír; Mrázek, PetrPráce popisuje postupný vývoj vrtulníkové technologie se zaměřením na systém vyvažování reakčního momentu. Vysvětlí funkci těchto systémů, shrne historii jejich vývoje a popíše jejich technické řešení. Druhá část práce se zaměří na porovnání dvou dnes nejrozšířenějších systémů vyvažování reakčního momentu, konvenčního ocasního rotoru a Fenestronu. Práce poukáže na odlišnosti systémů z hlediska letových výkonů, bezpečnosti, vlivu na životní prostředí a ovladatelnosti.Bakalářská práce Otevřený přístup Námraza a její vliv na vznik leteckých nehod: Analýza minulých katastrof a rozvoj preventivních opatření(Univerzita Pardubice, 2024) Borisova, Anastasia; Hůlek, David; Kameníková, IvetaTato bakalářská práce se zabývá vlivem námrazy na bezpečnost leteckého provozu. Práce kombinuje analýzu minulých leteckých nehod způsobených námrazou s posouzením existujících preventivních opatření. Výsledky naznačují, že námraza je významným faktorem přispívajícím k leteckým nehodám, a navrhují zlepšení technických a procedurálních opatření ke snížení tohoto rizika.Bakalářská práce Otevřený přístup Analýza a hodnocení balistických záchranných systému v provozu letounů kategorie Ultralight a LSA(Univerzita Pardubice, 2024) Dvořáček, Lukáš; Řeha, David; Hůlek, DavidBakalářská práce je zaměřena na analýzu a hodnocení balistických systémů u Ultralightů a lehkých sportovních letadel. V první části budu popisovat funkci a vlastnosti systému, dále analyzovat letecké nehody při kterých byl použit záchranný systém. Ve druhé části se pokusím vytvořit statistiky a porovnat, který typ systému se nejčastěji používá a jaký má procento úspěšnosti při záchraně života. Na závěr bych chtěl ještě popsat použití záchranných balistických systémů u bezpilotních letounů.Bakalářská práce Otevřený přístup Analýza personálního zabezpečení LZS v ČR(Univerzita Pardubice, 2024) Fleiberk, Jaroslav; Němec, Vladimír; Mrázek, PetrPráce se zabývá personálním zabezpečením LZS a její organizací v České republice. Je popsán současný stav a porovnán s vybranými zahraničními státy. Kromě všeobecného nadhledu zahrnuje legislativní rámec a požadavky na personál. V rámci většího přiblížení byly provedeny rozhovory s personálem LZS na základně Kryštof 6.Bakalářská práce Otevřený přístup Využití bezpilotních létajících systémů v IZS ČR(Univerzita Pardubice, 2024) Hlavatý, Petr; Hůlek, David; Řeha, DavidTato bakalářská práce pojednává o využití bezpilotních systémů u záchranných a bezpečnostních složek v České republice. Zabývá se též současnou legislativou a nařízení EU a upravuje zákon, který vešel v platnost do roku 2021 v kategorii L2 jako doplněk X.