Digitální knihovnaUPCE
 

Ovladatelnost třínápravového autobusu při zvýšeném rychlostním limitu odlehčení 3. nápravy z 30 km/h na 62 km/h.

Bakalářská práce
Náhled

Datum publikování

2020

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

Předmětem bakalářské práce je ověření ovladatelnosti třínápravového autobusu složeného z jedné části, a to při navýšení rychlostního limitu odlehčení aktivně řízené vlečené třetí nápravy z 30 km/h na 62 km/h. Teoretická část popisuje základní definici pohybů vozidla, ale také rozdělení a druhy řídících ústrojí. Následuje velmi důležitý popis kinematiky a dynamiky pohybu vozidla z pohledu zatáčení. V poslední řadě pak hodnocení ovladatelnosti vozidel. Praktická část obsahuje experiment zahrnující měření s následným ohodnocením vlivu navýšení rychlosti. S vozidlem byla provedena ustálená jízda v kruhu, skokové natočení volantem a dvojitá změna jízdního pruhu. Vše bylo realizováno alespoň ve dvou jízdních nastaveních pro komplexnější porovnání. V závěru bylo uskutečněno subjektivní hodnocení vozidla v reálném provozu.

Rozsah stran

50 s., 3 s. příl.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Dopravní prostředky: Silniční vozidla

Studijní program

Dopravní technologie a spoje

Signatura tištěné verze

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

ovladatelnost vozidla, stabilita vozidla, řízená třetí náprava, odlehčení třetí nápravy, vehicle manoeuverability, vehicle stability, steered third axle, unloading third axle

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced