Vzdělávání žáků s kulturním znevýhodněním

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Škoviera, Albín
dc.contributor.author Šífová, Monika
dc.date.accessioned 2018-06-14T06:11:16Z
dc.date.available 2018-06-14T06:11:16Z
dc.date.issued 2018
dc.date.submitted 2018-03-29
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna)
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/70927
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá vzděláváním žáků, kteří pochází z kulturně znevýhodněného prostředí. Teoretická část bude zaměřena na kulturně znevýhodněné prostředí, včetně detailního popisu jednotlivých bariér. Pozornost bude věnována tomu, co tyto překážky způsobují a jaký mají celkový dopad na proces vzdělávání. Práce se dále zaměřuje na žáky základních škol, kteří z kulturně znevýhodněného prostředí pochází, a na vzdělávací proces, který bude opřen o legislativu. Praktická část bude zaměřená na kulturní a jazykovou bariéru v procesu vzdělávání. Cílem praktické části je zjistit, zda žáci cizinci chtějí překonat bariéry a adaptovat v České republice a zda jim v takové snaze pomáhají pedagogové. Výzkum bude proveden kvantitativním způsobem, konkrétně dotazníkovou metodou a zkoumanými osobami budou žáci-cizinci základních škol v České republice a jejich učitelé. cze
dc.format 78 s.
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject cizinci cze
dc.subject kultura cze
dc.subject vzdělávání cze
dc.subject inkluze cze
dc.subject žáci cze
dc.subject foreigners eng
dc.subject culture eng
dc.subject education eng
dc.subject inclusion eng
dc.subject pupils eng
dc.title Vzdělávání žáků s kulturním znevýhodněním cze
dc.title.alternative Education of children with culturally disadvantaged eng
dc.type diplomová práce cze
dc.contributor.referee Rýdl, Karel
dc.date.accepted 2018-05-23
dc.description.abstract-translated The diploma thesis deals with the education of pupils, who come from a culturally disadvantaged environment. The theoretical part will focus on a culturally disadvantaged environment, including a detailed description of individual barriers. Attention will be paid to what these obstacles are causing and how they have an overall impact on the education process. The work is also focused on pupils of elementary schools who come from a culturally disadvantaged environment and on an educational process that will be supported by legislation. The practical part will focus on the cultural and language barrier in the education process. The aim of the practical part is to find out whether pupils foreigners want to overcome barriers and adapt them in the Czech Republic and whether they are helped by teachers in such an effort. The research will be carried out in a quantitative way, namely the questionnaire method, and the persons surveyed will be pupils who are foreigners of elementary schools in the Czech Republic and their teachers. eng
dc.description.department Fakulta filozofická cze
dc.thesis.degree-discipline Resocializační pedagogika cze
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická cze
dc.identifier.signature D37501
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cze
dc.description.defence Studentka představila způsob zpracování tématu závěrečné práce, metodologii a cíle. Zodpověděla zadané otázky z posudků a zdůraznila závěry práce. cze
dc.identifier.stag 32694
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet