Digitální knihovnaUPCE
 

Vzdělávání žáků s kulturním znevýhodněním

Diplomová práce
Náhled

Datum publikování

2018

Vedoucí práce

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

Diplomová práce se zabývá vzděláváním žáků, kteří pochází z kulturně znevýhodněného prostředí. Teoretická část bude zaměřena na kulturně znevýhodněné prostředí, včetně detailního popisu jednotlivých bariér. Pozornost bude věnována tomu, co tyto překážky způsobují a jaký mají celkový dopad na proces vzdělávání. Práce se dále zaměřuje na žáky základních škol, kteří z kulturně znevýhodněného prostředí pochází, a na vzdělávací proces, který bude opřen o legislativu. Praktická část bude zaměřená na kulturní a jazykovou bariéru v procesu vzdělávání. Cílem praktické části je zjistit, zda žáci cizinci chtějí překonat bariéry a adaptovat v České republice a zda jim v takové snaze pomáhají pedagogové. Výzkum bude proveden kvantitativním způsobem, konkrétně dotazníkovou metodou a zkoumanými osobami budou žáci-cizinci základních škol v České republice a jejich učitelé.

Rozsah stran

78 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Resocializační pedagogika

Studijní program

Specializace v pedagogice

Signatura tištěné verze

D37501

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (studovna)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

cizinci, kultura, vzdělávání, inkluze, žáci, foreigners, culture, education, inclusion, pupils

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced