Vzdělávání žáků s kulturním znevýhodněním
Diplomová práceOtevřený přístupDatum publikování
2018
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Diplomová práce se zabývá vzděláváním žáků, kteří pochází z kulturně znevýhodněného prostředí. Teoretická část bude zaměřena na kulturně znevýhodněné prostředí, včetně detailního popisu jednotlivých bariér. Pozornost bude věnována tomu, co tyto překážky způsobují a jaký mají celkový dopad na proces vzdělávání. Práce se dále zaměřuje na žáky základních škol, kteří z kulturně znevýhodněného prostředí pochází, a na vzdělávací proces, který bude opřen o legislativu. Praktická část bude zaměřená na kulturní a jazykovou bariéru v procesu vzdělávání. Cílem praktické části je zjistit, zda žáci cizinci chtějí překonat bariéry a adaptovat v České republice a zda jim v takové snaze pomáhají pedagogové. Výzkum bude proveden kvantitativním způsobem, konkrétně dotazníkovou metodou a zkoumanými osobami budou žáci-cizinci základních škol v České republice a jejich učitelé.
Rozsah stran
78 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Resocializační pedagogika
Studijní program
Specializace v pedagogice
Signatura tištěné verze
D37501
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
cizinci, kultura, vzdělávání, inkluze, žáci, foreigners, culture, education, inclusion, pupils