Pohled romských adolescentů na vzdělávání
Diplomová práceOtevřený přístupDatum publikování
2017
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Diplomová práce se zabývá pohledem romských adolescentů na vzdělávání v České republice. V teoretické části jsou uvedeny možnosti vzdělávání v České republice a také proces inkluze. Dále jsou zde definováni Romové, ať už jejich původ, životní styl nebo přístup majoritní společnosti k nim, ale také specifika v jejich vzdělávání. Není opomenuto ani vymezení pojmu adolescence. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jaký je pohled romských adolescentů na vzdělávání, jaké jsou jejich představy a zda se jim tyto představy daří naplňovat. Výzkumné šetření bylo provedeno metodou strukturovaného rozhovoru vlastní konstrukce s klienty nízkoprahového zařízení pro děti a mládež. Diplomová práce je obohacena mými přístupy z praxe, které jsem získala prací v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež v Hradci Králové.
Rozsah stran
73 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Resocializační pedagogika
Studijní program
Specializace v pedagogice
Signatura tištěné verze
D36767
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
vzdělávání, Romové, adolescenti, minorita, majorita, education, Roma´s, adolescents, minority, majority