Digitální knihovnaUPCE
 

Individualisation and Differentiation in secondary English classes: focus on talented learners

Diplomová práceOtevřený přístup
Náhled

Datum publikování

2016

Vedoucí práce

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

This thesis aims to analyse and focus on individualisation and differentiation of high-level pupils in common heterogeneous English classes. Action research, carried in lower secondary school, aims to increase an inner differentiation in common English classes. The theoretical part focuses on defining the terms talented or gifted, with further focus on four most common types of conception of the matter. The part continues by specifying a closely related term underachievers followed by several possible ways of a reform, with the focus on inner differentiation. The final part of this paper summarizes practical teaching ideas for an individualisation and inner differentiation of high-level pupils into common classes. The main idea of the inner differentiation is to extend the curriculum of talented pupils with the aim to develop and deepen their knowledge effectively in common English classes to its possible extent.

Rozsah stran

71 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Učitelství anglického jazyka

Studijní program

Učitelství pro základní školy

Signatura tištěné verze

D35325

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (studovna)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

Individualizace, vnitřní diferenciace, heterogenní třída, nadaní a talentovaní žáci, podvýkonní nadaní, nerozvinutý talent, Individualisation, inner differentiation, heterogeneous class, gifted and talented pupils, talented underachievers

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced