Digitální knihovnaUPCE
 

Use of Second Life in Teaching Speaking in ELT

Bakalářská práceStatus neznámý
Náhled

Datum publikování

2016

Vedoucí práce

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

The work deals with the use of a virtual world Second Life for the purpose of English language teaching with the focus on developing learners’ speaking skill. In the theoretical part of the thesis, the development of communicative competence is discussed with special attention to a recent model of second language speaking competence by Goh and Burns. Specific types of speaking activities are presented as well as the general concept of the speaking skill. The last chapter of the theoretical part defines the virtual environment of Second Life and its specifics. In the practical part of the thesis, speaking activities conducted in the virtual environment of Second Life are evaluated, based on defined criteria for a qualitative observation, in order to determine their benefits and limitations for developing learners’ speaking skill.

Rozsah stran

74 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Pouze v rámci univerzity

Název akce

ISBN

Studijní obor

Anglický jazyk - specializace v pedagogice

Studijní program

Specializace v pedagogice

Signatura tištěné verze

D33826

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (studovna)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

Second Life, komunikační kompetence, řečová dovednost mluvení, virtuální svět, mluvené aktivity, communicative competence, speaking skill, virtual world, speaking activities

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced