Use of Second Life in Teaching Speaking in ELT
Bakalářská práceStatus neznámýDatum publikování
2016
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
The work deals with the use of a virtual world Second Life for the purpose of English
language teaching with the focus on developing learners’ speaking skill. In the theoretical
part of the thesis, the development of communicative competence is discussed with special
attention to a recent model of second language speaking competence by Goh and Burns.
Specific types of speaking activities are presented as well as the general concept of the
speaking skill. The last chapter of the theoretical part defines the virtual environment of
Second Life and its specifics. In the practical part of the thesis, speaking activities
conducted in the virtual environment of Second Life are evaluated, based on defined
criteria for a qualitative observation, in order to determine their benefits and limitations for
developing learners’ speaking skill.
Rozsah stran
74 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Pouze v rámci univerzity
Název akce
ISBN
Studijní obor
Anglický jazyk - specializace v pedagogice
Studijní program
Specializace v pedagogice
Signatura tištěné verze
D33826
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
Second Life, komunikační kompetence, řečová dovednost mluvení, virtuální svět, mluvené aktivity, communicative competence, speaking skill, virtual world, speaking activities