Structural and mechanical heterogeneities of fine-grain steel welded joints used in construction of rail vehicles

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Schmidová, Eva cze
dc.contributor.author Bozkurt, Fatih
dc.date.accessioned 2015-08-10T07:54:14Z
dc.date.available 2015-08-10T07:54:14Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/60711
dc.description.abstract This study aims to analyze the changes of impact properties in fine grained steel after welding process. Two kind of steel were used, first one was S 355N steel and second one was Domex 700MC. Both of that steels are the type of steel with an improved yield strength and are suitable for light weight construction parts of railway vehicles. Welding was performed through metal arc welding (SMAW) methods, with optimum welding process parameters. Butt joint was used for bringing two steel plates together. The microstructure changes occurring during the welding process were analyzed with scanning electron microscopy (SEM). Hardness measurements were performed started from welding pool and continued to fusion zone, heat affected zone and base material respectively. To determine the dynamic fracture yield strength and absorbed impact energy, samples were prepared for instrumented Charpy test which were taken from steel plates. All of the samples were evaluated according to EN ISO 14556:2000 Steel, Charpy V Notch Pendulum Impact Test ? Instrumented Test Method. After impact test, fractography evaluation was performed to distinguish the fracture mode and influence of primary heterogeneity of steel. The dynamic strength and fracture behavior changes after welding process were summarized; substantial degradation process was find out in Domex 700MC steel. eng
dc.format 67 s. + 29 s. příl. cze
dc.format.extent 4763838 bytes cze
dc.format.mimetype application/pdf cze
dc.language.iso eng
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Pouze v rámci univerzity cze
dc.subject SMAW cze
dc.subject heterogeneities of fine grain steel cze
dc.subject welded joints cze
dc.subject construction of rail vehicles cze
dc.subject Instrumented Charpy Test cze
dc.subject impact energy cze
dc.subject heterogenity jemnozrnné oceli cze
dc.subject svarové spoje cze
dc.subject konstrukce kolejových vozidel cze
dc.subject instrumentovaná Charpyho zkouška cze
dc.subject rázová energie cze
dc.title Structural and mechanical heterogeneities of fine-grain steel welded joints used in construction of rail vehicles eng
dc.title.alternative eng
dc.type diplomová práce cze
dc.contributor.referee Mohyla, Petr cze
dc.date.accepted 2015 cze
dc.description.abstract-translated Záměrem této studie jsou analýzy změn dynamických vlastností jemnozrnné oceli po svařování. Použity byly dva druhy ocelí - S 355N a Domex 700MC. Jedná se o materiály se zvýšenou mezí kluzu, vhodné pro použití v konstrukci kolejových vozidel s nižší hmotností. Svařování bylo provedeno metodou ručního obloukového svařování, použitím optimalizovaných svařovacích parametrů. Vyhotoven byl tupý svarový spoj dvou desek. Mikrostrukturní změny vyvolané procesem svařování byly analyzovány elektronovou mikroskopií. Měření tvrdosti bylo provedeno v liniích od svarového kovu, přes fúzní zónu, tepelně ovlivněnou oblast do základního materiálu. Z experimentálních svarů byly vyhotoveny vzorky pro instrumentovanou rázovou zkoušku pro vyhodnocení dynamické lomové meze kluzu a absorbované energie v souladu s EN ISO 14556:2000 Steel, Charpy V Notch Pendulum Impact Test - Instrumented Test Method. Lomové plochy po rázové zkoušce byly vyhodnoceny fraktograficky pro rozlišení mechanizmu lomu a vlivu primárních nehomogenit v oceli. Souhrnně byl vyhodnocen vliv svařování na dynamickou pevnost a lomové chování u srovnávaných ocelí; zjištěn byl zejména degradační vliv u oceli Domex 700MC. cze
dc.description.department Katedra dopravních prostředků a diagnostiky cze
dc.thesis.degree-discipline Transport Means: Railway Vehicles cze
dc.thesis.degree-name Ing. cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.identifier.signature D31955 cze
dc.thesis.degree-program Transport Engineering and Communications cze
dc.description.defence Student přednesl obhajobu své diplomové práce a vyčerpávajícím způsobem zodpověděl dotazy z obou posudků i doplňující dotaz člena komise. cze
dc.identifier.stag 26837 cze
dc.date.embargo 2015-05-22 cze
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet