Navařování kontaktních ploch tramvajových kolejnic austenitickými materiály
Diplomová práceStatus neznámýDatum publikování
2015
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Tato práce zkoumá možnosti zvýšení kontaktně-únavové odolnosti tramvajových kolejnic navařováním vysocelegovaných materiálů. V první části je předložen přehled používaných materiálů kolejnic a návarů, popsány jednotlivé mechanizmy poškozování kolejnic s krátkou zmínkou o specifikách tramvajového provozu oproti železnici a také jsou uvedeny v současnosti používané metody svařování kolejnic. Hlavní část práce se zabývá experimentálním zkoumáním kolejnic s návary, a to po stránce metalografické, mechanické a chemické. Poslední částí je pak MKP simulace tepelného zatížení kolejnice aluminotermickým svarem.
Rozsah stran
49 s. + 11 s. příl.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Pouze v rámci univerzity
Název akce
ISBN
Studijní obor
Dopravní prostředky: Kolejová vozidla
Studijní program
Dopravní inženýrství a spoje
Signatura tištěné verze
D31950
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
wheel-rail contact, operational degradation, rail welding, aluminothermic welding, rail surface welding, metalographical analysis, hardness measurement, chemical analysis, finite elements methods, thermal study in FEM, kontakt kolo-kolejnice, provozní poškození, svařování kolejnic, aluminotermický svar, navařování kolejnic, metalografická analýza, měření tvrdosti, chemická analýza, metoda konečných prvků, tepelná úloha MPK