Bakalářské práce / Bachelor's works KDPD DFJP (Bc.)
Permanentní URI k tomuto záznamuhttps://hdl.handle.net/10195/5741
Procházet
366 výsledky
Search Results
Bakalářská práce Otevřený přístup Možnosti technického řešení nízkokapacitních kolejových vozidel v ČR(Univerzita Pardubice, 2024) Kodýdek, Tomáš; Michálek, Tomáš; Hába, AlešTato práce se zabývá rešerší nízkokapacitních železničních vozidel a vozidel typu tram-train, rozborem a porovnáním legislativních požadavků, které jsou na ně v ČR kladeny, rozborem a porovnáním technických aspektů, které jejich provoz ovlivňují a jejich možným nahrazením starších regionálních jednotek a vozů a provozováním na méně vytížených regionálních tratích v ČR.Bakalářská práce Otevřený přístup Porovnání pneumatik určených pro hybridní/elektrické automobily s konvenčními pneumatikami(Univerzita Pardubice, 2024) Landfeld, Vojtěch; Voltr, OndřejTato práce se zabývá významem použití specifických pneumatik pro elektrická/hybridní vozidla, jejich specifikací a porovnáním s pneumatikami pro vozidla s konvenčním pohonem. Úvodem je stručně popsána historie pneumatik, jejich konstrukce, materiály a namáhání, které na ně působí. V další části je zahrnuta analýza současného stavu na trhu s EV pneumatikami pro elektromobily/hybridy v ČR, který je následovaný přehledem největších odlišností oproti konvenční variantě. Uvedená analýza je doplněna porovnávacím měřením vybrané EV pneumatiky s konvenční alternativou prostřednictvím deformačních charakteristik těchto pneumatik.Bakalářská práce Otevřený přístup Zavedení ECM do procesu údržby kolejových vozidel(Univerzita Pardubice, 2024) Urban, Albert; Liberová, Stanislava; Michálek, TomášBakalářská práce se věnuje opatřením Evropské unie zaměřeným na zvýšení bezpečnosti železniční dopravy. Cílem práce je zmapovat současný stav v oblasti údržby železničních vozidel a poskytnout ucelený přehled o této problematice ve formě literární rešerše. Práce obsahuje historický vývoj údržby železničních vozidel, popis údržby prováděné subjektem odpovědným za údržbu a společné bezpečnostní metody. Řešení problematiky bude založeno na studiu a analýze odborných informačních zdrojů a právních předpisů.Bakalářská práce Otevřený přístup Vliv parametrů vozidla na odpor z jízdy obloukem pro různé parametry trati(Univerzita Pardubice, 2024) Heřt, Dominik; Šlapák, Jiří; Vágner, JakubTato práce se zabývá problematikou jízdy a postavení železničních vozidel v oblouku koleje a odporu z jízdy obloukem koleje. První část práce se věnuje teoretickému rozboru jízdy obloukem, popisem odporu při jízdě obloukem, popisem parametrů vozidla a trati majících vliv na odpor z jízdy obloukem. Dále je popsána Heumannova metoda, která se problematikou jízdy obloukem zabývá. V druhé části je popsán a znázorněn graficko-početní postup řešení postavení vozidla v oblouku koleje a zjištění velikostí řídících sil. Tato původní metoda rozšířena o numerickou metodu, pomocí níž jsme schopni zobrazovat závislost odporu z jízdy obloukem na požadovaných parametrech vozidla a trati.Bakalářská práce Otevřený přístup Stopy zanechané na bezpečnostních pásech po nehodě(Univerzita Pardubice, 2024) Jelínek, Pavel; Pokorný, JanTato bakalářská práce je o bezpečnostních pásech v automobilech. První část je o prvcích pasivní bezpečnosti, konstrukci bezpečnostních pásů, historii a jejich testování. Druhá část práce je zaměřena na stav bezpečnostních pásů po dopravní nehodě, kde jsou identifikovány a popsány stopy, které vzniknou na pásu při jejich použití či nepoužití.Bakalářská práce Otevřený přístup Konstrukční návrh elektrokoloběžky pro provoz na pozemních komunikacích(Univerzita Pardubice, 2023) Grulich, Ondřej; Tomek, PetrPředmětem této práce je návrh konstrukce elektrokoloběžky určené pro provoz na pozemních komunikacích. Teoretická část práce je věnována kapitolám o silničním provozu, především ve vztahu k provozu elektrokoloběžek a analýze stávajících provedení elektrokoloběžek, zejména na českém trhu. V praktické části je navržena konkrétní městská elektrokoloběžka.Bakalářská práce Otevřený přístup Návrh úpravy automobilu pro jízdu smykem(Univerzita Pardubice, 2023) Vaněk, Jakub; Pokorný, JanTato práce je zaměřena na úpravu silničního vozidla, které je svou konstrukcí přizpůsobeno pro jízdu ve smyku na speciální závody na okruhu. V první části se zabývá stanovením požadavků na úpravu vozidla a výběrem vhodného vozidla. V druhé části se zabývá konstrukčním řešením všech částí potřebných pro jízdu ve smyku a výběrem správných komponent. V poslední části je zaměřena na porovnání trakční charakteristiky upraveného a originálního vozidla a vyhodnocení této úpravy.Bakalářská práce Otevřený přístup Vliv změny podélné souřadnice těžiště automobilu na jeho stabilitu(Univerzita Pardubice, 2023) Horčicová, Hana; Jilek, PetrTato bakalářské práce se zabývá řešením problematiky prostorového rozložení těžiště na chování automobilu. Teoretická část je věnována rozboru zatáčení a popisu podélné a příčné stability. V praktické části je navržený výpočtový model pro určení stability zvoleného automobilu. Na základě vypočtu je vyhodnocena stabilita posuzovaného vozidla.Bakalářská práce Otevřený přístup Posouzení vhodnosti provozního nasazení vodíkové jednotky(Univerzita Pardubice, 2023) Křehota, Maxmilián; Michálek, TomášTato práce se zabývá rešerší současně vyráběných a vyvíjených jednotek s vodíkovým pohonem, specifickými vlastnostmi, které souvisí s provozováním těchto jednotek a v poslední řadě výpočty energetiky provozu vozidla v režimu zastávkového osobního vlaku a rychlíkového vlaku na vytipovaném úseku Olomouc hl. n. - Opava východ. Na základě těchto výpočtů je provedeno zhodnocení provozního nasazení takovéto jednotky.Bakalářská práce Otevřený přístup Studium vlivu opotřebení motorových olejů a provozního zatížení na únosnost mazacího filmu(Univerzita Pardubice, 2023) Tunega, Jan; Sejkorová, MariePro správnou funkci motoru je důležité vytvoření olejového filmu mezi pohyblivými částmi motoru. Stárnutí motorového oleje ovlivňuje jeho schopnosti tento film vytvořit a udržovat. Tato schopnost je hlavně ovlivněna změnou viskozity, a to degradací a kontaminací nečistostmi, což vede k snížení únosnosti mazacího filmu. Tato bakalářská práce se zabývá vlivem opotřebení a zatížení na únosnost olejového filmu. Tyto vlastnosti jsou hodnoceny na výsledkách získaných pomocí Stabingerova viskozimetru, FTIR spektrometru a Reichertova testu.