Problematika výchovy v ústavech sociální péče. Srovnání Ústavu sociální péče pro mládež v Kvasinách a Ústavu sociální péče pro mládež v Rychnově nad Kněžnou
Bakalářská práceOtevřený přístupDatum publikování
2010
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá komparací dvou ústavů sociální péče v rychnovském okresu, výchovou a péčí zde umístěných klientů a zaměstnanci tohoto ústavu. Práce je rozdělena na dvě části. V první části jsou vymezeny obecné pojmy, které souvisí s ústavní péčí a výchovou. Dále je zde popsán vývoj a transformace ústavů sociální péče pro mládež, pojem mentální postižení a pojetí vychovatele. Druhá část se věnuje příkladům konkrétních ústavů sociální péči, kterými jsou Ústav sociální péče pro mládež Domečky v Rychnově nad Kněžnou a Ústav sociální péče pro mládež v Kvasinách. U těchto institucí je popsané fungování daného zařízení a jeho vybavení. A v neposlední řadě je vylíčení života a výchovy klientů. V závěru práce jsou umístěny fotografie z každé instituce pro lepší představu o vzhledu zařízení.
Rozsah stran
70 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Humanitní studia
Studijní program
Humanitní studia
Signatura tištěné verze
D21729
D21729
D21729
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (sklad)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
mentální postižení, mentální retardace, ústav sociální péče, uživatel, vychovatel, vzdělání, terapie, mentally affected, mental retardation, institute of social care, user, educator, Education, therapy