Steer by wire pro řízení kol na více nápravách

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Pokorný, Jan
dc.contributor.author Kopecký, Václav
dc.date.accessioned 2009-07-03T08:28:07Z
dc.date.available 2009-07-03T08:28:07Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier Univerzitní knihovna (sklad) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/33617
dc.description.abstract Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku řízení více náprav u silničních vozidel. Cílem této práce je analýza použitelných systémů pro řízení zadní nápravy a návrh elektromechanického systému řízení steer-by-wire se zaměřením především na zabezpečení systému pro případ selhání některé z jeho komponent. První část práce je úvodem do problematiky řízení více náprav, především pak řízení všech kol u dvounápravového vozidla (4WS). Ve druhé části jsou analyzovány funkce a možnosti systémů použitelných pro řízení zadní nápravy nebo řízení více náprav. Třetí část je zaměřena na návrh elektromechanického systému steer by wire pro řízení zadní nápravy experimentálního vozidla s řízením všech kol 4WS. Závěrečná část návrhu je věnována analýze možných kritických situací, spolehlivosti navrženého systému a možnostem zálohování pro zabezpečení systému v případě kritické poruchy některé z jeho komponent. cze
dc.format 77 s. cze
dc.format.extent 3953425 bytes cze
dc.format.mimetype application/pdf cze
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení cze
dc.subject all wheel steering eng
dc.subject four wheel steering eng
dc.subject turning kinematics eng
dc.subject Ackermann geometry condition eng
dc.subject mechanical steering eng
dc.subject electrohydraulic steering eng
dc.subject řízení všemi koly cze
dc.subject 4WS cze
dc.subject kinematika zatáčení cze
dc.subject Ackermannova podmínka geometrie cze
dc.subject mechanická řízení cze
dc.subject mechanismy řízení cze
dc.title Steer by wire pro řízení kol na více nápravách cze
dc.title.alternative Steer by wire for more then one axle steering eng
dc.type diplomová práce cze
dc.date.accepted 2009
dc.description.abstract-translated This diploma work deals with the problems of steering of several axles at road carriages. The aim of this work is to analyze usable systems for steering of the rear axle and to propose an electromechanical system steer-by-wire with the focus on system security in case of defection of one of its components. The first part of this work is an introduction of the problems of the steering of several axles, mainly the steering of all wheels at two-axled vehicle (4WS). The second part of the diploma work analyzes the functions and possibilities of systems which are usable for steering of the rear axle or steering of several axles. The third part of the diploma work is focused on the proposal of an electromechanical system steer-by-wire intended for an experimental vehicle 4WS. The concluding part of this work is dedicated to the analysis of possible critical situations, to the reliability of the proposed system and to the possibilities of redundancy for the security in case of critical defect of some of its components. eng
dc.description.department Katedra dopravních prostředků a diagnostiky cze
dc.thesis.degree-discipline Dopravní prostředky-Silniční vozidla cze
dc.thesis.degree-name Ing. cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.identifier.signature D20870
dc.thesis.degree-program Dopravní inženýrství a spoje cze
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet