dc.contributor.advisor |
Pokorný, Jan |
|
dc.contributor.author |
Kopecký, Václav
|
|
dc.date.accessioned |
2009-07-03T08:28:07Z |
|
dc.date.available |
2009-07-03T08:28:07Z |
|
dc.date.issued |
2009 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/33617 |
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku řízení více náprav u silničních vozidel. Cílem této práce je analýza použitelných systémů pro řízení zadní nápravy a návrh elektromechanického systému řízení steer-by-wire se zaměřením především na zabezpečení systému pro případ selhání některé z jeho komponent. První část práce je úvodem do problematiky řízení více náprav, především pak řízení všech kol u dvounápravového vozidla (4WS). Ve druhé části jsou analyzovány funkce a možnosti systémů použitelných pro řízení zadní nápravy nebo řízení více náprav. Třetí část je zaměřena na návrh elektromechanického systému steer by wire pro řízení zadní nápravy experimentálního vozidla s řízením všech kol 4WS. Závěrečná část návrhu je věnována analýze možných kritických situací, spolehlivosti navrženého systému a možnostem zálohování pro zabezpečení systému v případě kritické poruchy některé z jeho komponent. |
cze |
dc.format |
77 s. |
cze |
dc.format.extent |
3953425 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
all wheel steering |
eng |
dc.subject |
four wheel steering |
eng |
dc.subject |
turning kinematics |
eng |
dc.subject |
Ackermann geometry condition |
eng |
dc.subject |
mechanical steering |
eng |
dc.subject |
electrohydraulic steering |
eng |
dc.subject |
řízení všemi koly |
cze |
dc.subject |
4WS |
cze |
dc.subject |
kinematika zatáčení |
cze |
dc.subject |
Ackermannova podmínka geometrie |
cze |
dc.subject |
mechanická řízení |
cze |
dc.subject |
mechanismy řízení |
cze |
dc.title |
Steer by wire pro řízení kol na více nápravách |
cze |
dc.title.alternative |
Steer by wire for more then one axle steering |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.date.accepted |
2009 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma work deals with the problems of steering of several axles at road carriages. The aim of this work is to analyze usable systems for steering of the rear axle and to propose an electromechanical system steer-by-wire with the focus on system security in case of defection of one of its components. The first part of this work is an introduction of the problems of the steering of several axles, mainly the steering of all wheels at two-axled vehicle (4WS). The second part of the diploma work analyzes the functions and possibilities of systems which are usable for steering of the rear axle or steering of several axles. The third part of the diploma work is focused on the proposal of an electromechanical system steer-by-wire intended for an experimental vehicle 4WS. The concluding part of this work is dedicated to the analysis of possible critical situations, to the reliability of the proposed system and to the possibilities of redundancy for the security in case of critical defect of some of its components. |
eng |
dc.description.department |
Katedra dopravních prostředků a diagnostiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Dopravní prostředky-Silniční vozidla |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D20870 |
|
dc.thesis.degree-program |
Dopravní inženýrství a spoje |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |