Digitální knihovnaUPCE
 

Steer by wire pro řízení kol na více nápravách

Diplomová práce

Abstrakt

Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku řízení více náprav u silničních vozidel. Cílem této práce je analýza použitelných systémů pro řízení zadní nápravy a návrh elektromechanického systému řízení steer-by-wire se zaměřením především na zabezpečení systému pro případ selhání některé z jeho komponent. První část práce je úvodem do problematiky řízení více náprav, především pak řízení všech kol u dvounápravového vozidla (4WS). Ve druhé části jsou analyzovány funkce a možnosti systémů použitelných pro řízení zadní nápravy nebo řízení více náprav. Třetí část je zaměřena na návrh elektromechanického systému steer by wire pro řízení zadní nápravy experimentálního vozidla s řízením všech kol 4WS. Závěrečná část návrhu je věnována analýze možných kritických situací, spolehlivosti navrženého systému a možnostem zálohování pro zabezpečení systému v případě kritické poruchy některé z jeho komponent.

Rozsah stran

77 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Dopravní prostředky-Silniční vozidla

Studijní program

Dopravní inženýrství a spoje

Signatura tištěné verze

D20870

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (sklad)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

all wheel steering, four wheel steering, turning kinematics, Ackermann geometry condition, mechanical steering, electrohydraulic steering, řízení všemi koly, 4WS, kinematika zatáčení, Ackermannova podmínka geometrie, mechanická řízení, mechanismy řízení

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced