Studijní obor:Dopravní prostředky-Silniční vozidla
Abstrakt:
Podstatou práce je analýza natáčení kol přední i zadní nápravy traktoru se spodním sečením a sběrným košem. Navržený mechanismus řízení, splňuje požadavky zadavatele. Tento mechanismus řízení jsme použili u návrhu mechanické varianty řízení, elektrické a následně kombinované varianty. Hlavní rozbor je proveden na variantě využívající kombinované řízení, kde se natáčí kola přední nápravy mechanicky, silou vytvořenou řidičem. Kola zadní nápravy se natáčí elektromotorem. Snímanou veličinou je úhel natočení jedné z části mechanismu řízení přední a zadní nápravy. V našem případě sledujeme pohyb segmentu řízení. Úhly natočení segmentu jsou vstupní informací pro řídící jednotku, která koordinuje řídící proces. Zjištěné zatěžovací síly v mechanismu řízení nám pomohly vybrat vhodné komponenty vozidla. Dále se práce zaměřuje na návrh funkčního modelu řídící jednotky. Návrh řídící jednotky je velice složitý komplexní problém. Po definování požadavků, funkcí, vstupů a výstupů z řídící jednotky můžeme přistoupit ke konkrétní realizaci. Následoval návrh schématu plošného spoje, vyrobení a oživení řídící jednotky. Dále se v diplomové práci zabýváme programováním hlavního programu řídící jednotky. Poslední částí je zamyšlení nad možnostmi rozšíření pracovních funkcí řídící jednotky. Celý konstrukční návrh je uzavřen vhodným dimenzováním alternátoru vozidla, který bude dodávat do systému energii potřebou při provozu.