Měření odporových sil při obtékání těles

Show simple item record

dc.contributor.advisor Koreisová, Gabriela
dc.contributor.author Houdek, Petr
dc.date.accessioned 2009-07-03T07:31:58Z
dc.date.available 2009-07-03T07:31:58Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier Univerzitní knihovna (sklad) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/33496
dc.description.abstract Práce je věnována návrhu a realizaci experimentálního zařízení pro měření silových účinků vyvolaných působením prouděním vzduchu v okolí zmenšeného modelu automobilu. Pro účely této práce byla zkonstruována aparatura pro měření odporových sil rovnoběžných se směrem toku proudu vzduchu a pro měření sil působících ve svislém směru. Dále je řešena problematika předpovídaní silových účinků na skutečný automobil Ferrari F 40 pomocí teorie modelování na základě geometrické a fyzikální podobnosti modelu se skutečným automobilem za použití dat získaných z měření na modelu. cze
dc.format 38 s. cze
dc.format.extent 988952 bytes cze
dc.format.mimetype application/pdf cze
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení cze
dc.subject flow of air eng
dc.subject air tunnels eng
dc.subject measurement on models eng
dc.subject Ferrari F40 eng
dc.subject proudění vzduchu cze
dc.subject aerodynamické tunely cze
dc.subject měření na modelech cze
dc.subject Ferrari F40 cze
dc.title Měření odporových sil při obtékání těles cze
dc.title.alternative Metering drag force at circumfluence objects eng
dc.type bakalářská práce cze
dc.date.accepted 2009
dc.description.abstract-translated This work is dedicated to the design and implementation of experimental device for the measuring of force effects caused by flow of air around a scaled-down car model. An apparatus for the measurement of resistance forces has been designed for the purposes of this work; forces parallel to the direction of flow of air and vertical forces were measured. This work also deals with forecasting of effects of forces acting on real Ferrari F 40, by using the theory of modeling based on geometric and physical similarity of model with the real car; for this, data obtained from measurements on the model are used. eng
dc.description.department Katedra dopravních prostředků a diagnostiky cze
dc.thesis.degree-discipline Dopravní prostředky-Silniční vozidla cze
dc.thesis.degree-name Bc. cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.identifier.signature D20893
dc.thesis.degree-program Dopravní technologie a spoje cze
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account