Výchova u J. J. Rousseaua

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Pelcová, Naděžda
dc.contributor.author Hasová, Andrea
dc.date.accessioned 2009-06-22T15:35:02Z
dc.date.available 2009-06-22T15:35:02Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier Univerzitní knihovna (sklad) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/33399
dc.description.abstract Práce je zaměřena na pojetí člověka a výchovy u J. J. Rousseaua, myslitele žijícího v 18. století v revoluční Francii. První kapitola se zabývá filosofickými předpoklady, nahlíží na období osvícenství pozitivně, tzn. zdůrazňuje propagování myšlenky pokroku a racionálního náhledu na svět. V druhé kapitole je nastíněno pojetí lidské přirozenosti a přírody v myšlenkách J. J. Rousseaua. Třetí kapitola rozpracovává fenomén výchovy, který Rousseau pojímá jako hledání cesty, jak se stát člověkem a jak žít. Ve čtvrté kapitole je výchova pojata jako průsečík paradoxů a protikladů, avšak obsahuje také mnoho dalších popudů, které přetvořily výchovu novým směrem. cze
dc.format 45 s. cze
dc.format.extent 1030599 bytes cze
dc.format.mimetype application/pdf cze
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení cze
dc.subject J. J. Rousseau eng
dc.subject Enlightenment eng
dc.subject natural substance of man eng
dc.subject nature eng
dc.subject Education eng
dc.subject Freedom eng
dc.subject J. J. Rousseau cze
dc.subject osvícenství cze
dc.subject přirozenost člověka cze
dc.subject příroda cze
dc.subject Výchova cze
dc.subject svoboda cze
dc.title Výchova u J. J. Rousseaua cze
dc.title.alternative J. J. Rousseau´s education eng
dc.type bakalářská práce cze
dc.contributor.referee Zátka, Vlastimil
dc.date.accepted 2009
dc.description.abstract-translated The work is focused on the concept of man and the education of J. J. Rousseau, thinker living in the 18th century in revolutionary France. It deals with the philosophical presumptions, views the enlightenment period positively, ie. stresses the promotion of ideas of progress and rational view of the world. The second chapter outlines the concept of human nature and nature in the ideas of J. J. Rousseau. The third chapter elaborates on the phenomenon of education which Rousseau designed as finding ways to become a man and how to live. In the fourth chapter is about the intersection of education conceived as paradoxes and contradictions, but also contains many other initiatives that led to the new direction of education. eng
dc.description.department Katedra religionistiky a filosofie cze
dc.thesis.degree-discipline Filozofie cze
dc.thesis.degree-name Bc. cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická cze
dc.identifier.signature D20251
dc.thesis.degree-program Filozofie cze
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet