Abstrakt:
Práce se zabývá profesním vzděláváním, kdy nejprve v teoretické části zmiňuje, co se pod tímto pojmem rozumí a jeho základní pojmy. Dále je v ní uvedeno několik organizací, zabývajících se touto tématikou a stručný vývoj profesního vzdělávání zhruba od roku 1989 po současnost. Poté následuje samotný průběh vzdělávacího procesu, rozčleněný na jednotlivé kapitoly podle fází. Celý proces začíná jeho analýzou a seznámíme se také s cíly, plánováním, realizací a jednotlivými metodami, až po konečné vyhodnocení. Praktická část práce je založena na kvalitativním výzkumu třech vybraných firem v Pardubickém regionu. Výzkum je veden formou strukturovaných rozhovorů s osobami odpovědnými za vzdělávání v daných firmách a je zaměřen na průběh vzdělávání, jeho financování, motivaci zaměstnanců a jejich postoj ke vzdělávání. Dále zjišťuje názor personalistů na nabídku vzdělávacích firem na českém trhu a jaká kritéria pro jejich výběr volí. V závěru je uvedeno porovnání jednotlivých firem ve svém přístupu ke vzdělávání svých pracovníků.