Digitální knihovnaUPCE
 

Deformace rámu testovacího zařízení železničních kol při realizaci experimentů

Bakalářská práceOtevřený přístup
Náhled

Datum publikování

2008

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

Práce se zabývá analýzou silového namáhání konstrukce rámu Testovacího zařízení železničních kol, které slouží v laboratoři DFJP k provádění simulačních experimentů při výzkumu kontaktu kolo-kolejnice. Práce se zaměřuje na odhad mechanického napětí, se kterým je nutno počítat při zvýšení maximální dovolené kolmé kolové síly ze současných 70 kN na plánovaných 120 kN. Toho bylo docíleno experimentálně pomocí tenzometrického měření deformací, jehož popis a nejistoty jsou v práci také rozebírány. Součástí práce je i výkres části zařízení s „rotující kolejnicí‘‘ a výkres detailu kritického místa.

Rozsah stran

38 s., 2 s. obr. příloh

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Název akce

ISBN

Studijní obor

Dopravní prostředky-Kolejová vozidla

Studijní program

Dopravní technologie a spoje

Signatura tištěné verze

D18928

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (sklad)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

rail-wheel contact, derailment resistance, strain gauges measurements, strain, measurement uncertainties, kontakt kolo-kolejnice, bezpečnost proti vykolejení, tenzometrie, deformace, nejistoty měření

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced