Deformace rámu testovacího zařízení železničních kol při realizaci experimentů
Bakalářská práceOtevřený přístupDatum publikování
2008
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Práce se zabývá analýzou silového namáhání konstrukce rámu Testovacího zařízení železničních kol, které slouží v laboratoři DFJP k provádění simulačních experimentů při výzkumu kontaktu kolo-kolejnice. Práce se zaměřuje na odhad mechanického napětí, se kterým je nutno počítat při zvýšení maximální dovolené kolmé kolové síly ze současných 70 kN na plánovaných 120 kN. Toho bylo docíleno experimentálně pomocí tenzometrického měření deformací, jehož popis a nejistoty jsou v práci také rozebírány. Součástí práce je i výkres části zařízení s „rotující kolejnicí‘‘ a výkres detailu kritického místa.
Rozsah stran
38 s., 2 s. obr. příloh
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Název akce
ISBN
Studijní obor
Dopravní prostředky-Kolejová vozidla
Studijní program
Dopravní technologie a spoje
Signatura tištěné verze
D18928
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (sklad)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
rail-wheel contact, derailment resistance, strain gauges measurements, strain, measurement uncertainties, kontakt kolo-kolejnice, bezpečnost proti vykolejení, tenzometrie, deformace, nejistoty měření