Digitální knihovnaUPCE
 

Pardubické alternativní školy v teorii a praxi

Bakalářská práce
Náhled

Datum publikování

2008

Vedoucí práce

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

Práce se dotýká dvou, v České republice nejvíce rozšířených alternativních škol. Nejdříve přibližuje vlastní pojem „alternativní" a nastiňuje vývoj alternativních škol ve světě a na území České republiky. Poté se zabývá přiblížením školy Montessori a školy waldorfské z hlediska didaktického, se zaměřením na vlastní pracovníky a koncepty vyučovacích hodin a metod. Autorka se snaží obsahově přiblížit oba typy alternativního vzdělávání a všímá si jejich rozdílností. Mnohé poznatky předkládá na základě vlastních zkušeností z praxí a pozorování, v závěru se věnuje sumarizaci a vlastní interpretaci zjištěných skutečností. Práce je určena zájmu široké veřejnosti, a proto odpovídá na několik často kladených otázek, v závěru polemizuje s některými zajímavými i negativními názory.

Rozsah stran

54 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Pouze v rámci univerzity

Název akce

ISBN

Studijní obor

Humanitní studia

Studijní program

Humanitní studia

Signatura tištěné verze

D18096

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (sklad)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

alternative education, Montessori, waldorf education, alternativní vzdělávání, Montessori, waldorfská škola, Pardubice

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced