Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Specifics of material handling for last mile delivery

Konferenční objektOmezený přístuppeer-reviewedpostprint
dc.contributor.authorŠourek, Davidcze
dc.contributor.authorSeidlová, Andreacze
dc.date.accessioned2025-10-07T11:02:52Z
dc.date.issued2024eng
dc.description.abstractThe article analyses the limiting factors for material handling for last mile delivery based on the mode of transport. Material handling during last-mile deliveries has its own specifics, which can fundamentally influence the selection of suitable handling equipment, handling units, means of transport and technology. This is mainly manual handling, which often takes place in limited spatial conditions and with various traffic restrictions, such as entrance restrictions or pedestrian zones. These factors can be particularly limiting for vans, which are used most often for last-mile delivery. Cargo bikes are a suitable alternative, but they are not yet very widespread in the Czech Republic. Using the example of the city of Pardubice, the critical places for this manipulation will be defined using the GIS system and the possibilities of using vans and cargo bikes will be compared.eng
dc.description.abstract-translatedČlánek analyzuje omezující faktory pro manipulaci s materiálem pro last mile delivery v návaznosti na způsob dopravy. Manipulace s materiálem při dodávkách na poslední míli má svoje specifika, která mohou zásadním způsobem ovlivňovat výběr vhodných manipulačních prostředků, manipulačních jednotek, dopravních prostředků a technologie. Jedná se převážně o ruční manipulaci, která často probíhá v omezených prostorových podmínkách a s různými dopravními omezeními (např. zákazy vjezdu, pěší zóny). Tyto faktory mohou být limitující zejména pro dodávkové automobily, které se pro dodávky na poslední míli používají nejčastěji. Vhodnou alternativu představují nákladní kola, která ale v ČR zatím nejsou příliš rozšířena. Na příkladu města Pardubice budou s využitím systému ArcGIS definována kritická místa pro tuto manipulaci a provnány možnosti využití dodávkových automobilů a nákladních kol.cze
dc.event28th International Scientific Conference Transport Means 2024 (02.10.2024 - 03.10.2024, Kaunas)eng
dc.formatp. 132-136eng
dc.identifier.doi10.5755/e01.2351-7034.2024.P132-136eng
dc.identifier.issn1822-296Xeng
dc.identifier.obd39890996eng
dc.identifier.scopus2-s2.0-85216797142eng
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/86276
dc.language.isoengeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.publicationstatuspostprinteng
dc.publisherKaunas University of Technologyeng
dc.relation.ispartofTransport Means 2024 : Proceedings of the 28th International Scientific Conferenceeng
dc.relation.publisherversionhttps://ebooks.ktu.edu/pdfreader/transport-means-2024.-proceedings-28th-international-scientific-conferenceeng
dc.rightsPráce není přístupnáeng
dc.subjectlast mile deliveryeng
dc.subjectcargo bikes, delivery vanseng
dc.subjectdodávky na poslední míli, nákladní kola, doručovací vozidlacze
dc.titleSpecifics of material handling for last mile deliveryeng
dc.title.alternativeSpecifika manipulace s materiálem při dodávkách na poslední mílicze
dc.typeConferenceObjecteng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
SourekSeidlova_Transport-Means-2024.pdf
Velikost:
364.41 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format