Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Teaching listening using authentic materials

Bakalářská práceopen access
Načítá se...
Náhled

Datum

Autoři

Stránský, Jan

Název časopisu

ISSN časopisu

Název svazku

Nakladatel

Univerzita Pardubice

Výzkumné projekty

Organizační jednotky

Číslo časopisu

Abstrakt

Tato bakalářská práce se zabývá vyučováním poslechu s porozuměním s použitím autentických materiálů. Teoretická část práce se skládá ze tří kapitol. V první kapitole jsou popsány role poslechu v různých přístupech k vyučování cizího jazyka se zaměřením na komunikativní vyučování jazyka, v jehož kontextu je používání autentických materiálů diskutováno. Druhá kapitola se zabývá problematikou vyučování poslechu s porozuměním a popisuje důvody k poslechu v reálném životě, různé poslechové dovednosti (tzv. listening micro-skills), náročnost a proces poslechu, různé typy poslechu a sekvenci lekce zaměřené na poslech. Závěrečná část teoretické části práce se zabývá autentickými materiály. Je podána definice autentických materiálů, jejich charakteristika, typy a argumenty pro nebo proti jejich používání ve výuce angličtiny. Praktická část je založena na vytvoření před-poslechových a poslechových aktivit s autentickými nahrávkami. Pro každou nahrávku jsou vytvořeny a ohodnoceny dva typy aktivit s různou úrovní obtížnosti pro ilustraci toho, že autentické materiály jsou vhodné pro výuku studentů s různou úrovní komunikativní kompetence v angličtině.

Popis

Klíčová slova

poslech s porozuměním, autentické materiály, vlastně vytvořené aktivity, listening comprehension, authentic materials, self-designed activities

Citace

Permanentní identifikátor

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By