Publikace: Výuka výslovnosti žákům s dyslexií
Diplomová práceOmezený přístupNačítá se...
Datum
Autoři
Mazouchová, Michaela
Název časopisu
ISSN časopisu
Název svazku
Nakladatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Tato práce se zabývá principy výuky rytmu žákům s dyslexií. Tyto principy jsou posléze použity v praxi. V praktické části práce je nejprve popsán rytmus a jeho význam je poté vyložen ve vztahu ke komunikační kompetenci. Diskuze na téma jestli by se rytmus měl vyučovat je předmětem další kapitoly. Následně je definována porucha učení, dyslexie, a její symptomy jsou popsány a vztaženy ke specifickým podmínkám učení se angličtiny jako cizího jazyka. Zvláštní pozornost je věnována způsobům výuky rytmu žákům angličtiny jako cizího jazyka s dyslexií. Problematika je doplněna o kapitolu o tvorbě jazykového kurzu. V praktické části práce se autorka pokouší navrhnout, zrealizovat a zreflektovat kurz rytmu pro žáky angličtiny jako cizího jazyka s dyslexií. Výsledky výzkumu jsou hodnoceny v závislosti na dosažení cíle kurzu žáky s dyslexií a vzhledem k jejich zpětným vazbám. Na závěr jsou zkušenosti z praktické části porovnány s východisky z teoretické části a další modifikace jsou navrženy.
Popis
Klíčová slova
výslovnost, rytmus, dyslexie, výuka anglického jazyka, tvorba kurzu, pronunciation, rhythm, dyslexia, teaching English, course design