Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Výuka výslovnosti žákům s dyslexií

Diplomová práceOmezený přístup
dc.contributor.advisorČerná, Monika
dc.contributor.authorMazouchová, Michaela
dc.contributor.refereeReimannová, Irena
dc.date.accepted2016-08-31
dc.date.accessioned2016-09-02T04:22:53Z
dc.date.available2016-09-02T04:22:53Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-06-30
dc.description.abstractTato práce se zabývá principy výuky rytmu žákům s dyslexií. Tyto principy jsou posléze použity v praxi. V praktické části práce je nejprve popsán rytmus a jeho význam je poté vyložen ve vztahu ke komunikační kompetenci. Diskuze na téma jestli by se rytmus měl vyučovat je předmětem další kapitoly. Následně je definována porucha učení, dyslexie, a její symptomy jsou popsány a vztaženy ke specifickým podmínkám učení se angličtiny jako cizího jazyka. Zvláštní pozornost je věnována způsobům výuky rytmu žákům angličtiny jako cizího jazyka s dyslexií. Problematika je doplněna o kapitolu o tvorbě jazykového kurzu. V praktické části práce se autorka pokouší navrhnout, zrealizovat a zreflektovat kurz rytmu pro žáky angličtiny jako cizího jazyka s dyslexií. Výsledky výzkumu jsou hodnoceny v závislosti na dosažení cíle kurzu žáky s dyslexií a vzhledem k jejich zpětným vazbám. Na závěr jsou zkušenosti z praktické části porovnány s východisky z teoretické části a další modifikace jsou navrženy.cze
dc.description.abstract-translatedThis thesis investigates ways and principles in teaching rhythm to learners of EFL with dyslexia, which are subsequently applied and examined in practice. In the theoretical part, the phenomenon of rhythm is described. The importance of pronunciation, and rhythm in particular, is subsequently interpreted in relation to communicative competence, followed by the discussion of whether rhythm should be taught. As next, the learning disability dyslexia is defined, and its symptoms are described and related to the specific conditions of learning English as a Foreign Language. Particular attention is devoted to ways of teaching rhythm to learners of EFL with dyslexia. The topic is completed with the chapter on course design. In the practical part of the thesis, the author attempts to design, carry out, and reflect on the course, where rhythm is taught to learners of EFL with dyslexia. The outcomes of the research are then assessed in the light of the course aim achievement, and learners' feedbacks obtained through interviews. In the conclusion, the theoretical points are related to and contrasted with the experience from the practical part of this paper, and further modifications are proposed.eng
dc.description.departmentFakulta filozofickácze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.format85 s.
dc.identifierUniverzitní knihovna (studovna)
dc.identifier.signatureD35324
dc.identifier.stag29073
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/65449
dc.language.isoeng
dc.publisherUniverzita Pardubicecze
dc.rightsPouze v rámci univerzity
dc.subjectvýslovnostcze
dc.subjectrytmuscze
dc.subjectdyslexiecze
dc.subjectvýuka anglického jazykacze
dc.subjecttvorba kurzucze
dc.subjectpronunciationeng
dc.subjectrhythmeng
dc.subjectdyslexiaeng
dc.subjectteaching Englisheng
dc.subjectcourse designeng
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství anglického jazykacze
dc.thesis.degree-grantorUniverzita Pardubice. Fakulta filozofickácze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.titleVýuka výslovnosti žákům s dyslexiícze
dc.title.alternativeTeaching Rhythm to Learners with Dyslexiaeng
dc.typediplomová prácecze
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Načítá se...
Náhled
Název:
MazouchovaM_TeachingPronunciation_MC_2016.pdf
Velikost:
3.69 MB
Formát:
Adobe Portable Document Format
Popis:
Plný text práce
Načítá se...
Náhled
Název:
ReimannovaI_Teaching_Pronunciation_MM_2016.doc
Velikost:
33 KB
Formát:
Microsoft Word
Popis:
Posudek oponenta práce
Načítá se...
Náhled
Název:
CernaM_Teaching pronunciation_MM_2016.docx
Velikost:
20.99 KB
Formát:
Microsoft Word XML
Popis:
Posudek vedoucího práce