Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Provoz nákladních vlaků délky 740 m, díl II.

Článekopen accesspeer-reviewedpublished
Načítá se...
Náhled

Datum

Autoři

Michálek, Tomáš
Pohl, Jiří

Název časopisu

ISSN časopisu

Název svazku

Nakladatel

Výzkumné projekty

Organizační jednotky

Číslo časopisu

Abstrakt

Tento článek navazuje na první díl pojednání o provozu dlouhých (a těžkých) nákladních vlaků a zaměřuje se na problematiku brzdění těchto vlaků. Pozornost je věnována dílčím problémům, které při spádovém i zastavovacím brzdění takových vlaků vyvstávají, ať už jde o projevy podélné dynamiky, tepelné účinky nekovových brzdových špalíků na kola, přínosy rekuperačního elektrodynamického brzdění či vazbu na činnost vlakového zabezpečovače ETCS. Jako zásadní problém se přitom jeví používání samočinné pneumatické brzdy UIC a řešení autoři spatřují v zavedení digitálního automatického spřáhla v kombinaci s přímočinnou elektropneumatickou brzdou.

Popis

Klíčová slova

nákladní vlak, brzdění vlaku, samočinná pneumatická brzda UIC, elektrodynamická brzda, elektropneumatická brzda, digitální automatické spřáhlo, ETCS, freight train, braking, self-acting pneumatic UIC brake system, electrodynamic brake, electropneumatic brake, digital automatic coupling (DAC), ETCS

Citace

Permanentní identifikátor

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By