Publikace: Provoz nákladních vlaků délky 740 m, díl II.
Článekopen accesspeer-reviewedpublishedNačítá se...
Datum
Autoři
Michálek, Tomáš
Pohl, Jiří
Název časopisu
ISSN časopisu
Název svazku
Nakladatel
Abstrakt
Tento článek navazuje na první díl pojednání o provozu dlouhých (a těžkých) nákladních vlaků a zaměřuje se na problematiku brzdění těchto vlaků. Pozornost je věnována dílčím problémům, které při spádovém i zastavovacím brzdění takových vlaků vyvstávají, ať už jde o projevy podélné dynamiky, tepelné účinky nekovových brzdových špalíků na kola, přínosy rekuperačního elektrodynamického brzdění či vazbu na činnost vlakového zabezpečovače ETCS. Jako zásadní problém se přitom jeví používání samočinné pneumatické brzdy UIC a řešení autoři spatřují v zavedení digitálního automatického spřáhla v kombinaci s přímočinnou elektropneumatickou brzdou.
Popis
Klíčová slova
nákladní vlak, brzdění vlaku, samočinná pneumatická brzda UIC, elektrodynamická brzda, elektropneumatická brzda, digitální automatické spřáhlo, ETCS, freight train, braking, self-acting pneumatic UIC brake system, electrodynamic brake, electropneumatic brake, digital automatic coupling (DAC), ETCS