Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Provoz nákladních vlaků délky 740 m, díl II.

Článekopen accesspeer-reviewedpublished
dc.contributor.authorMichálek, Tomáš
dc.contributor.authorPohl, Jiří
dc.date.accessioned2023-07-12T13:07:42Z
dc.date.available2023-07-12T13:07:42Z
dc.date.issued2022
dc.description.abstractTento článek navazuje na první díl pojednání o provozu dlouhých (a těžkých) nákladních vlaků a zaměřuje se na problematiku brzdění těchto vlaků. Pozornost je věnována dílčím problémům, které při spádovém i zastavovacím brzdění takových vlaků vyvstávají, ať už jde o projevy podélné dynamiky, tepelné účinky nekovových brzdových špalíků na kola, přínosy rekuperačního elektrodynamického brzdění či vazbu na činnost vlakového zabezpečovače ETCS. Jako zásadní problém se přitom jeví používání samočinné pneumatické brzdy UIC a řešení autoři spatřují v zavedení digitálního automatického spřáhla v kombinaci s přímočinnou elektropneumatickou brzdou.cze
dc.description.abstract-translatedThis article follows up the first part of the article dealing with operation of long (and heavy) freight trains and is focused on the problems of braking of these trains. The attention is paid to partial problems of this topic (effects of longitudinal train dynamics, thermal effects of tread braking by composite brake blocks on wheels, contribution of electrodynamic regenerative braking, relation to the ATP function). The fundamental problem is identified in the use of self-acting pneumatic UIC brake system and the solution is found in implementation of digital automatic coupling (DAC) in combination with direct-acting electropneumatic brake.eng
dc.formatp. 134-162eng
dc.identifier.issn2694-9172
dc.identifier.obd39887216
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/81127
dc.language.isocze
dc.peerreviewedyeseng
dc.publicationstatuspublishedeng
dc.relation.ispartofVědeckotechnický sborník Správy železnic, volume 6, issue: 2022eng
dc.relation.publisherversionhttps://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/147468862/Provoz+nákladních+vlaků+délky+740+m%2C+díl+II..pdf
dc.rightsopen accesseng
dc.subjectnákladní vlakcze
dc.subjectbrzdění vlakucze
dc.subjectsamočinná pneumatická brzda UICcze
dc.subjectelektrodynamická brzdacze
dc.subjectelektropneumatická brzdacze
dc.subjectdigitální automatické spřáhlocze
dc.subjectETCScze
dc.subjectfreight traineng
dc.subjectbrakingeng
dc.subjectself-acting pneumatic UIC brake systemeng
dc.subjectelectrodynamic brakeeng
dc.subjectelectropneumatic brakeeng
dc.subjectdigital automatic coupling (DAC)eng
dc.subjectETCSeng
dc.titleProvoz nákladních vlaků délky 740 m, díl II.cze
dc.title.alternativeOperation of 740 m long freight trains, part IIeng
dc.typeArticleeng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
VTS-SZ_Michalek-Pohl.pdf
Velikost:
2.3 MB
Formát:
Adobe Portable Document Format