Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Optimalizace konstrukčního celku "závěs listové pružnice vypružení" osobního automobilu

Diplomová práceOmezený přístup
Načítá se...
Náhled

Datum

Autoři

Tomek, Petr

Název časopisu

ISSN časopisu

Název svazku

Nakladatel

Univerzita Pardubice

Výzkumné projekty

Organizační jednotky

Číslo časopisu

Abstrakt

Tato práce se zabývá řešením vzniku únavových lomů v oku pružnice. Dělí se na tři hlavní části. V první části (kapitola 4 až 6) stanovuje zatížení konstrukčního uzlu pružnice – závěs, dále okrajově popisuje konstrukci listové pružiny a jejího závěsu. Výpočet mechanického napětí metodou konečných prvků (MKP) je popsán v kapitolách 7 až 10. Poslední část práce obsahuje návrh konstrukčního řešení oka pružnice a návrh technologie, která zvyší mez únavy oka pružnice.

Popis

Klíčová slova

listová pružnice, mechanické napětí, metoda konečných prvků, závěs pružnice, únavový lom, mez únavy, suspension leaf, mechanical stress, method final elements, suspension of suspension leaf, fatigue failure, fatigue limit

Citace

Permanentní identifikátor

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By