Publikace: Optimalizace konstrukčního celku "závěs listové pružnice vypružení" osobního automobilu
Diplomová práceOmezený přístupNačítá se...
Soubory
Datum
Autoři
Tomek, Petr
Název časopisu
ISSN časopisu
Název svazku
Nakladatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Tato práce se zabývá řešením vzniku únavových lomů v oku pružnice. Dělí se na tři hlavní části. V první části (kapitola 4 až 6) stanovuje zatížení konstrukčního uzlu pružnice – závěs, dále okrajově popisuje konstrukci listové pružiny a jejího závěsu. Výpočet mechanického napětí metodou konečných prvků (MKP) je popsán v kapitolách 7 až 10. Poslední část práce obsahuje návrh konstrukčního řešení oka pružnice a návrh technologie, která zvyší mez únavy oka pružnice.
Popis
Klíčová slova
listová pružnice, mechanické napětí, metoda konečných prvků, závěs pružnice, únavový lom, mez únavy, suspension leaf, mechanical stress, method final elements, suspension of suspension leaf, fatigue failure, fatigue limit