Publikace: Vliv elektrifikace trati Klatovy-Železná Ruda na jízdní doby a spotřebu energie
Článekopen accesspeer-reviewedpublished versionNačítá se...
Datum
Autoři
Mojžíš, Vlastislav
Michálek, Tomáš
Kotrba, Alois
Šlapák, Jiří
Název časopisu
ISSN časopisu
Název svazku
Nakladatel
Abstrakt
Tento příspěvek se zabývá výpočty jízdních dob a spotřeby energie vytipovaných vlakových souprav elektrické a motorové trakce na trati Klatovy - Železná Ruda-Alžbětín s cílem posoudit vliv případné elektrifikace této trati z hlediska provozního. V úvodní části je uvedena stručná charakteristika trati, která v nedávné době prošla modernizací, a také technické parametry uvažovaných souprav. Dále je podrobněji popsána metodika numerického výpočtu, která byla při trakčních výpočtech využita. Dosažené výsledky ukazují, že náhrada motorových souprav elektrickými má díky lepšímu využití rychlostního profilu trati pozitivní vliv na jízdní doby, přičemž zkrácení jízdních dob lze docílit i nasazením moderních motorových jednotek. Velmi pozitivně se však náhrada motorové trakce trakcí elektrickou projevuje v energetické náročnosti dopravy, včetně významného snížení nákladů na trakční energii.
Popis
Klíčová slova
trakční výpočty, mechanika dopravy, elektrifikace trati, trať Klatovy-Železná Ruda, jízdní doba, spotřeba energie, traction calculations, traction mechanics, electrification of a railway line, railway line Klatovy-Železná Ruda, travel time, energy consumption