Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Developing Critical Thinking in English Classes at Elementary School

Diplomová práceopen access
Načítá se...
Náhled

Datum

Autoři

Klechkova, Maria

Název časopisu

ISSN časopisu

Název svazku

Nakladatel

Univerzita Pardubice

Výzkumné projekty

Organizační jednotky

Číslo časopisu

Abstrakt

This master's thesis aims to explore the potential of a selected textbook to develop critical thinking in learners of a secondary school at English classes. The thesis is divided into theoretical and practical parts. First, the theoretical basis of the constructivism instruction in education is set. The discussion of the connections between critical thinking and constructivism follows. The analysis of the textbook Global Pre-Intermediate constitutes the core of the practical part of the thesis. Based on the results of the analysis, certain modifications of the activities designed as to provide learners with more opportunities to develop critical thinking, are suggested.

Popis

Klíčová slova

critical thinking, EFL, constructivism, textbook analysis, evaluation, kritické myšlení, angličtina jako cizí jazyk, konstruktivismus, analýza učebnice, hodnocení

Citace

Permanentní identifikátor

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By