Digitální knihovnaUPCE
 

Bakalářské práce / Bachelor's works KDPD DFJP (Bc.)

Permanentní URI k tomuto záznamuhttps://hdl.handle.net/10195/5741

Procházet

Search Results

Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 11
  • Bakalářská práceOtevřený přístup
    Porovnání pneumatik určených pro hybridní/elektrické automobily s konvenčními pneumatikami
    (Univerzita Pardubice, 2024) Landfeld, Vojtěch; Voltr, Ondřej
    Tato práce se zabývá významem použití specifických pneumatik pro elektrická/hybridní vozidla, jejich specifikací a porovnáním s pneumatikami pro vozidla s konvenčním pohonem. Úvodem je stručně popsána historie pneumatik, jejich konstrukce, materiály a namáhání, které na ně působí. V další části je zahrnuta analýza současného stavu na trhu s EV pneumatikami pro elektromobily/hybridy v ČR, který je následovaný přehledem největších odlišností oproti konvenční variantě. Uvedená analýza je doplněna porovnávacím měřením vybrané EV pneumatiky s konvenční alternativou prostřednictvím deformačních charakteristik těchto pneumatik.
  • Náhled
    Bakalářská práceOtevřený přístup
    Vliv změny podélné souřadnice těžiště automobilu na jeho stabilitu
    (Univerzita Pardubice, 2023) Horčicová, Hana; Jilek, Petr
    Tato bakalářské práce se zabývá řešením problematiky prostorového rozložení těžiště na chování automobilu. Teoretická část je věnována rozboru zatáčení a popisu podélné a příčné stability. V praktické části je navržený výpočtový model pro určení stability zvoleného automobilu. Na základě vypočtu je vyhodnocena stabilita posuzovaného vozidla.
  • Náhled
    Bakalářská práceOtevřený přístup
    Změna radiální tuhosti pneumatiky v závislosti na změně odklonu kola
    (Univerzita Pardubice, 2022) Tutko, Martin; Jilek, Petr
    Tato bakalářská práce se zabývá problematikou změny radiální tuhosti pneumatiky v závislosti na změně odklonu kola. Teoretická část je věnována informacím o pneumatikách, valení kola a silám působícím na kolo. Praktická část se zabývá stanovením metodiky měření, realizací experimentálního měření a vyhodnocením výsledků experimentálního měření na statickém adhezoru.
  • Bakalářská práceOtevřený přístup
    Vliv použití pneumatiky s nižším indexem nosnosti u silničního vozidla
    (Univerzita Pardubice, 2022) Coufal, Pavel; Jilek, Petr
    Níže sepsaná bakalářská práce se zabývá vlivem použití pneumatiky s nižším indexem nosnosti u silničního vozidla a jejím měřením na statickém adhezoru. V úvodu práce je popsána stručná historie, konstrukce a síly působící na pneumatiky. Další část popisuje nejčastější druhy opotřebení a poškození pneumatik. Následuje samotný rozbor stavu zkoušené pneumatiky, která byla dlouhodobě provozována s vyšším zatížením, než na které byla konstruována. To mělo za následek její předčasné opotřebení. Měřením na statickém adhezoru porovnáme, radiální tuhost opotřebené pneumatiky a pneumatiky vhodné pro typ provozovaného vozidla.
  • Bakalářská práceOtevřený přístup
    Stanovení metodiky pro měření na statickém a dynamickém adhezoru
    (Univerzita Pardubice, 2019) Dytrych, Vojtěch; Jilek, Petr
    Tato bakalářská práce se zabývá stanovením metodiky pro měření na statickém a dynamickém adhezoru, kterými disponuje Univerzita Pardubice. Teoretická část práce je věnována informacím o pneumatikách osobních automobilů, zkušebnictví pneumatik a popisu statického a dynamického adhezoru. V praktické části je stanovena metodika pro měření vybraných statických a dynamických laboratorních zkoušek.
  • Náhled
    Bakalářská práceOtevřený přístup
    Návrh metodiky pro zjišťování adhezních vlastností vozovek
    (Univerzita Pardubice, 2015) Bureš, Petr; Jilek, Petr
    Práce je věnována adhezi a novodobým metodikám pro zjišťování protiskluzových vlastností vozovek a povrchů. Práce upřednostňuje výhodné metody měření adheze a navrhuje, jak se dají využít.
  • Náhled
    Bakalářská práceOtevřený přístup
    Zkušební zařízení pro testování pneumatik silničních vozidel
    (Univerzita Pardubice, 2014) Jílek, Antonín; Krmela, Jan
    Práce obsahuje obecnou koncepci pneumatik, základní požadavky na pneumatiky s ohledem na zajištění bezpečnosti, přijatelné životnosti a komfortu při provozu, dále jejich výrobu a materiály použité při výrobě. Hlavním cílem této bakalářské práce je popis zkušebnictví pneumatik, zejména pak popsání metod a zkušebních zařízení pro dynamické zkoušky pneumatik silničních vozidel. Práce se zaměřuje na výrobu, materiály a zkušebnictví se zaměřením na provozní vlivy, konstrukci a životnost materiálů formou rešeršní studie. Dále obsahuje popis, zhodnocení a případné návrhy změn měření při zkouškách na statickém adhezoru.
  • Náhled
    Bakalářská práceOmezený přístup
    Vliv vybraných degradačních procesů pneumatik ve vztahu k vozidlu
    (Univerzita Pardubice, 2013) Pokorný, Jan; Krmela, Jan
    Práce předkládá základní poznatky o pláštích pneumatik týkající se historie, funkce, konstrukce a materiálového složení. Zabývá se degradačními procesy a vlivy, které se na vzniku těchto procesů podílejí.
  • Náhled
    Bakalářská práceOtevřený přístup
    Metody údržby vybraných prvků osobních automobilů vedoucí ke zvyšování jejich spolehlivostních vlastností
    (Univerzita Pardubice, 2012) Kroupa, Pavel; Graja, Roman
    Bakalářská práce se zabývá metodami údržby vybraných prvků osobních automobilů vedoucí ke zvyšování jejich spolehlivostních vlastností. V teoretické části je popsán současný stav osobních automobilů provozovaných na pozemních komunikacích v České republice, zároveň s problematikou spolehlivosti a metod údržby. Praktická část obsahuje návrh základních údržbářských zásahů, které jsou nezbytné pro zabezpečení spolehlivosti automobilu s cílenou analýzou na opotřebení pneumatik.
  • Bakalářská práceOtevřený přístup
    Vliv pneumatik na bezpečnost provozu automobilu
    (Univerzita Pardubice, 2008) Vachek, Zdeněk; Bodlák, Miroslav
    Bakalářská práce se zabývá pneumatikami a jejich vlivem na bezpečnost provozu automobilu. Hlavně se jedná o vytyčení nejdůležitějších parametrů, kterými pneumatiky ovlivňují bezpečnost jízdy a také o experimentální měření vlivu tlaku vzduchu v pneumatikách na délku brzdné dráhy.