Diplomová práce s názvem Jinakost aneb inkluze v praxi na Univerzitě Pardubice se zaměří na inkluzivní vzdělávání studentů na Univerzitě Pardubice, jak samotnou inkluzi vnímají akademičtí pracovníci, konkrétně na Fakultě filozofické. Teoretická část bude věnována inkluzivnímu vzdělávání na Univerzitě Pardubice a jeho historii, vymezení základních pojmů. Pozornost bude zaměřena na definici inkluze a její zasazení do kontextu legislativních dokumentů upravujících inkluzivní vzdělávání v České republice, také bude popsán rozdíl mezi pojmy integrace a inkluze.
Praktická část bude zpracována kvalitativní metodologií. Výzkumné šetření bude realizováno v rámci polostrukturovaných rozhovorů s akademickými pracovníky na Fakultě filozofické Univerzity Pardubice. Cílem diplomové práce bude zjistit, jak bude inkluze vnímána z pozice akademických pracovníků, zda inkluze v praxi přináší přínosy či rizika a na jejich osobní zkušenosti. V neposlední řadě také na to, v čem vidí možná zlepšení do budoucna.