Jinakost aneb inkluze v praxi na Univerzitě Pardubice

Show simple item record

dc.contributor.advisor Šándorová, Zdenka
dc.contributor.author Chylíková, Lucie
dc.date.accessioned 2024-06-05T09:30:29Z
dc.date.available 2024-06-05T09:30:29Z
dc.date.issued 2024
dc.date.submitted 2024-03-31
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/82634
dc.description.abstract Diplomová práce s názvem Jinakost aneb inkluze v praxi na Univerzitě Pardubice se zaměří na inkluzivní vzdělávání studentů na Univerzitě Pardubice, jak samotnou inkluzi vnímají akademičtí pracovníci, konkrétně na Fakultě filozofické. Teoretická část bude věnována inkluzivnímu vzdělávání na Univerzitě Pardubice a jeho historii, vymezení základních pojmů. Pozornost bude zaměřena na definici inkluze a její zasazení do kontextu legislativních dokumentů upravujících inkluzivní vzdělávání v České republice, také bude popsán rozdíl mezi pojmy integrace a inkluze. Praktická část bude zpracována kvalitativní metodologií. Výzkumné šetření bude realizováno v rámci polostrukturovaných rozhovorů s akademickými pracovníky na Fakultě filozofické Univerzity Pardubice. Cílem diplomové práce bude zjistit, jak bude inkluze vnímána z pozice akademických pracovníků, zda inkluze v praxi přináší přínosy či rizika a na jejich osobní zkušenosti. V neposlední řadě také na to, v čem vidí možná zlepšení do budoucna. cze
dc.format 73 s.
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject inkluze cze
dc.subject inkluzivní vzdělávání cze
dc.subject studenti se speciálními vzdělávacími potřebami cze
dc.subject integration eng
dc.subject inclusion eng
dc.subject students with special educational needs eng
dc.title Jinakost aneb inkluze v praxi na Univerzitě Pardubice cze
dc.title.alternative Otherness or inclusion in practice at the University of Pardubice eng
dc.type diplomová práce cze
dc.contributor.referee Ďatko, Ilona
dc.date.accepted 2024-05-22
dc.description.abstract-translated The dissertation entitled Otherness or Inclusion in Practice at the University of Pardubice will focus on inclusive education of students at the University of Pardubice and how inclusion is perceived by academic staff, specifically at the Faculty of Arts. The theoretical part will be devoted to inclusive education at the University of Pardubice and its history, definition of basic concepts. Attention will be focused on the definition of inclusion and its setting in the context of legislative documents regulating inclusive education in the Czech Republic, the difference between the concepts of integration and inclusion will also be described. The practical part will be processed by qualitative methodology. The research investigation will be carried out within the framework of semi-structured interviews with academic staff at the Faculty of Philosophy of the University of Pardubice. The aim of the thesis will be to find out how inclusion will be perceived from the position of academic staff, whether inclusion in practice brings benefits or risks and on their personal experiences. Last but not least, what they see as possible improvements in the future. eng
dc.description.department Fakulta filozofická cze
dc.thesis.degree-discipline Resocializační pedagogika cze
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická cze
dc.thesis.degree-program Resocializační pedagogika cze
dc.identifier.stag 46538
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account