Závěrečná práce bude představovat možnosti využití aktivizačních metod na
střední škole. V teoretické části dojde k popsání procesu současné ekologie a
životního prostředí. Z odborné literatury budou představeny základní ekologické
pojmy spojené s faktory prostředí. Významnější část zde zaujímá vztah člověka a
jeho činnosti k životnímu prostředí a také zejména dopadů jeho činnosti na přírodu.
V rámci zachování okolní přírody je zde věnována část zabývající se pojmem
územní ochrana přírody a na toto téma volně navazují ochrana vod.
V praktické části se v práci představí využití organizačních forem výuky. Bude
se zde preferovat aktivní zapojení žáků ve výuce formou pracovních listů
v předmětu Základy ekologie. Představí se zde základní témata probíraného učiva.
Účelem pracovních listů bude směrovat k opakování učiva a procvičování
vědomostí získaných ve výuce.
Cílem práce bude ověření možností aktivizace žáků a přispění k motivaci
v daném předmětu začleněním pracovních listů ve výuce. Ukázka pracovních listů
je součástí praktické části práce.