Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.author |
Prokop, Viktor
|
|
dc.date.accessioned |
2021-12-21T10:17:28Z |
|
dc.date.available |
2021-12-21T10:17:28Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/78722 |
|
dc.description.abstract |
Předchozí výzkum potvrdil důležitost vytváření spolupracujících sítí pro dosahování inovativních výstupů. V době otevřených inovací, kdy se ekonomiční aktéři nespoléhají pouze na interní kapacity, ale jsou stále více otevřeni okolnímu prostředí, však nemusí spolupráce stačit, aby si tyto entity vybudovaly konkurenční výhodu. Budování interního a externího sociálního kapitálu vedoucí k vytvoření přidané hodnoty proto představuje klíčový úkol jednak pro vrcholový management firem, protože do těchto procesů zavádí prvky důvěry, které mohou v dlouhodobém horizontu hrát klíčovou roli, ale také pro tvůrce veřejných politik, kteří se starají o vytváření vhodného pro-inovativního prostředí. Setkávání kooperujících partnerů (interních i externích) jsou proto považována za zásadní součást života firem, protože umožňují tok znalostí a budování sociálního kapitálu ve společnosti a s externími partnery. Tato habilitační práce proto vychází z teorií sociálního kapitálu, otevřených inovací a vyšších vrstev a zkoumá vliv tvorby interního a externího sociálního kapitálu formou osobních setkávání top manažerských týpů na klíčové firemní výstupy (produktové inovace a růst prodejů) a na inovační aktivity firem. |
cze |
dc.format |
179 s. |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
bez omezení |
cze |
dc.subject |
sociální kapitál |
cze |
dc.subject |
inovace |
cze |
dc.subject |
inovační ekosystém |
cze |
dc.subject |
znalosti |
cze |
dc.subject |
social capital |
eng |
dc.subject |
innovation |
eng |
dc.subject |
innovation ecosystem |
eng |
dc.subject |
knowledge |
eng |
dc.title |
Význam sociálního kapitálu pro budování inovačních ekosystémů |
cze |
dc.title.alternative |
The Importance of Social Capital for Innovation Ecosystems´ Creation |
eng |
dc.type |
habilitační práce |
cze |
dc.description.abstract-translated |
Previous research has confirmed the importance of creating collaborative networks to achieve innovative outputs. However, in the era of open innovation, where economic actors do not rely solely on internal capacity but are increasingly open to the environment, cooperation may not be enough for these entities to build a competitive advantage. Creating internal and external social capital leading to added value is a crucial task for top management. It introduces trust elements into these processes that can play a key role in the long run and for public policy makers who create a suitable pro-innovative environment. Therefore, meetings of cooperating partners (internal and external) are considered an essential part of companies' lives. This habilitation thesis is consequently based on theories of social capital, open innovation, and upper echelons. It examines the impact of internal and external social capital in top
management teams' meetings on crucial company outputs (product innovation and sales growth) and companies' innovation instruments. |
eng |
dc.description.department |
Fakulta ekonomicko-správní |
cze |
dc.thesis.degree-name |
doc. |
|
dc.identifier.signature |
D40574 |
|
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|