Abstrakt:
Předchozí výzkum potvrdil důležitost vytváření spolupracujících sítí pro dosahování inovativních výstupů. V době otevřených inovací, kdy se ekonomiční aktéři nespoléhají pouze na interní kapacity, ale jsou stále více otevřeni okolnímu prostředí, však nemusí spolupráce stačit, aby si tyto entity vybudovaly konkurenční výhodu. Budování interního a externího sociálního kapitálu vedoucí k vytvoření přidané hodnoty proto představuje klíčový úkol jednak pro vrcholový management firem, protože do těchto procesů zavádí prvky důvěry, které mohou v dlouhodobém horizontu hrát klíčovou roli, ale také pro tvůrce veřejných politik, kteří se starají o vytváření vhodného pro-inovativního prostředí. Setkávání kooperujících partnerů (interních i externích) jsou proto považována za zásadní součást života firem, protože umožňují tok znalostí a budování sociálního kapitálu ve společnosti a s externími partnery. Tato habilitační práce proto vychází z teorií sociálního kapitálu, otevřených inovací a vyšších vrstev a zkoumá vliv tvorby interního a externího sociálního kapitálu formou osobních setkávání top manažerských týpů na klíčové firemní výstupy (produktové inovace a růst prodejů) a na inovační aktivity firem.