Stanovení maximální podélné síly nutné pro podélné posunutí kolejnice v pružném upevnění Vossloh
Diplomová práceOtevřený přístupDatum publikování
2021
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Tato diplomová práce se zabývá odporem proti podélnému posunu kolejnice v pružném upevnění typu Vossloh. Odpor je reprezentován silou, kterou je nutné překonat, aby se kolejnice v upevnění podélně posunula. Práce je dělena do kapitol, v rámci kterých je blíže specifikována obecná problematika pružného upevnění (teoretická část) a problematika experimentálního zkoušení (praktická část). Experimentální stanovení uvedeného odporu je zároveň hlavním cílem práce. Dosažení cíle bylo realizováno v několika postupných krocích (návrh zkoušky, zkušební sestava, výrobní výkresy upevnění, nastavení zkoušky, realizace měření, hodnocení výsledků). Experimentální měření bylo realizováno na dvou typech upevnění, Vossloh W 14 a Vossloh W 30 HH. Testování byla podrobena upevnění vyjmutá z provozovaných tratí s různou měrou poškození a nová upevnění. Míra poškození je v práci identifikována.
Rozsah stran
66 s
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Dopravní stavitelství
Studijní program
Dopravní stavitelství
Signatura tištěné verze
Umístění tištěné verze
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
pružné upevnění, Vossloh, kontakt kolejnice a pražce, přenášení sil do pražce, bezstyková kolej, flexible fastening, Vossloh, rail-sleeper contact, transfer of forces to the sleeper, non-contact track