Digitální knihovnaUPCE
 

Diplomové práce / Theses KDS DFJP (Ing.)

Permanentní URI k tomuto záznamuhttps://hdl.handle.net/10195/35366

Procházet

Search Results

Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 169
  • Náhled
    Diplomová práceOtevřený přístup
    Ověřování vlastností vodorovného dopravního značení na silniční síti
    (Univerzita Pardubice, 2024) Tham, Jakub; Lopour, Pavel; Borecký, Vladislav
    Diplomová práce se zabývá materiály a technologiemi používanými pro vodorovné dopravní značení a dále vlastnostmi při použití v provozu na vybraných úsecích pozemních komunikací. V teoretické části jsou uvedeny, v současné době, nejvíce používané technologie vodorovného dopravního značení, včetně rozdělení hmot a materiálů na dodatečný posyp. Praktická část je zaměřena na retroreflexi vodorovného dopravního značení neboli noční viditelnost a její měření. Jsou zde popsány měřící postupy, zjišťování vlastností a zaznamenán průběh vlastního měření, včetně popisu zařízení používaného pro měření. Závěrem práce je sumarizace naměřených hodnot, diskuze získaných výsledků a souhrnné vyhodnocení zjištěných poznatků.
  • Diplomová práceOtevřený přístup
    Statický přepočet příhradové ocelové mostní konstrukce v km 0,854 trati Chlumec nad Cidlinou (mimo) - Miedzylesie (PKP) (mimo)
    (Univerzita Pardubice, 2024) Voříšek, Jan; Culek, Bohumil; Vnenk, Petr
    Předmětem diplomové práce je statický analýza a přepočet příhradové ocelové mostní konstrukce pomocí výpočtového programu SCIA Engineer. Most je situován v km 0,854 trati Chlumec nad Cidlinou (mimo) - Miedzylesie (PKP) (mimo) - TÚ 1302, DÚ 02 - Chlumec nad Cidlinou - Nové Město nad Moravou. Mostní konstrukce je příhradová, nýtovaná s mezilehlou prvkovou mostovkou. V práci je posouzena únosnost a zatížitelnost prvků hlavního nosníku a mostovky dle platných českých a evropských norem.
  • Diplomová práceOtevřený přístup
    Analýza nehodovosti a vliv Covidu
    (Univerzita Pardubice, 2024) Špelina, Petr; Slabý, Petr; Ambros, Jiří
    Diplomová práce se zaměřuje na hodnocení vlivu pandemie onemocnění COVID-19 na dopravní nehodovost a zejména na jednotlivé aspekty, které dopravní nehodovost na silniční síti ovlivňují. Hlavními podklady, ze kterých tato práce vychází, jsou usnesení vlády, intenzita dopravy a údaje o dopravních nehodách a dopravních přestupcích evidovaných Policií ČR. Práce analyzuje dopady období Covidu na intenzitu dopravy, dopady změny intenzity dopravy na dopravní nehodovost a také na chování řidičů v podobě dopravních přestupků.
  • Diplomová práceOtevřený přístup
    Zpoplatnění železniční dopravní cesty v evropských zemích
    (Univerzita Pardubice, 2024) Harvan, Ondřej; Jacura, Martin; Černý, Jiří
    Diplomová práce se zabývá porovnáním způsobů zpoplatnění železniční dopravní cesty ve vybraných evropských zemích a na základě zjištěných poznatků následným návrhem vlastního způsobu zpoplatnění. Teoretická část diplomové práce obsahuje popis jednotlivých způsobů zpoplatnění a jejich celkové zhodnocení. Praktická část dále obsahuje výpočty konkrétních cen za zpoplatnění železniční dopravní cesty a porovnání výše těchto cen. Závěrem diplomové práce je porovnání parametrů, vhodných pro použití ve vzorci pro výpočet ceny za zpoplatnění a následně návrh šesti variant tohoto vzorce. Na základě porovnání navržených variant byly vybrány nejvíce vhodné varianty, které byly porovnány se vzorcem pro výpočet ceny za zpoplatnění, jaký v současné době stanovuje Český správce železniční infrastruktury, Správa železnic.
  • Náhled
    Diplomová práceOtevřený přístup
    Záchranný archeologický průzkum pro dopravní stavby
    (Univerzita Pardubice, 2024) Vodičková, Marie; Borecký, Vladislav; Haburaj, František
    Diplomová práce se zabývá problematikou záchranných archeologických výzkumů pro dopravní stavby. Cílem práce je popsání náležitostí provádění záchranného archeologického výzkumu se zaměřením na dopravní stavby. Pojednává o povinnostech stavebníka, oprávněných organizací a definuje základní pojmy v dané oblasti. Zaměřuje se na záchranné archeologické výzkumy pro dopravní stavby prováděné v poslední době na území východočeského regionu, a hlavně na probíhající výzkumy v souvislosti s výstavbou dálnice D35.
  • Diplomová práceOtevřený přístup
    Stavební úpravy komunikační sítě lokality Vápenka, Pardubice
    (Univerzita Pardubice, 2024) Pakosta, Přemek; Lopour, Pavel; Jelínek, Leoš
    Diplomová práce se věnuje komplexnímu dopravnímu řešení lokality Vápenka v Pardubicích. Hlavním předmětem je integrace lokality do nadřazené komunikační sítě s ohledem na budoucí rozvoj oblasti podle platného územního plánu. Specifický důraz je kladen na stavební úpravy stěžejních křižovatek v oblasti, zejména MÚK Závodiště a styková křižovatka ulic Teplého a Pražská. Úvodní kapitoly seznamují s dopravní problematikou samotné lokality Vápenka, jejím plánovaným rozvojem a rozvojem komunikační sítě v širší souvislosti s řešeným dopravním uzlem. Praktická část představuje návrhy na zlepšení dopravního řešení, možné stavební úpravy a optimalizaci organizace provozu. Navržené varianty jsou simulovány v mikrosimulačním prostředí softwaru PTV Vissim. Na základě analýzy výstupů sledovaných veličin jsou varianty vyhodnoceny. Následně je identifikována optimální varianta, která nejlépe odpovídá potřebám dopravního řešení v oblasti.
  • Diplomová práceOtevřený přístup
    Stanovení vlivu tuhosti styčníku na zatížitelnost mostní konstrukce ocelové příhradové mostní konstrukce přes vodoteč, TÚ 1441, trati Martinice v Krkonoších (mimo) - Rokytnice nad Jizerou (včetně)
    (Univerzita Pardubice, 2024) Čeřovský, Vojtěch; Culek, Bohumil; Vnenk, Petr
    Cílem diplomové práce je zpracovat analýzu zabývající se vlivem ohybové počáteční tuhosti styčníků (dále už jen tuhost styčníků) na zatížitelnost mostní konstrukce. V rámci diplomové práce mají být vytvořeny alternativy modelů mostní konstrukce s různými tuhostmi styčníků (kloubové, vetknuté, vypočítané dle SŽ MP). V rámci těchto modelů mají být porovnány výsledné hodnoty vnitřních sil a má být stanoven vliv tuhosti styčníků na výslednou zatížitelnost (pouze hlavní nosník). Součástí práce má být výkresová dokumentace, technická zpráva, fotodokumentace a zjednodušený statický výpočet.
  • Diplomová práceOtevřený přístup
    Návrh železobetonového integrovaného mostu o jednom poli
    (Univerzita Pardubice, 2023) Rafael, Karel; Jiříček, Pavel; Drahorád, Michal
    Diplomová práce se zabývá koncepcí statického výpočtu železobetonového rámového mostu. Jedná se o monolitickou integrovanou konstrukci. V teoretické části této diplomové práce je uvedena interakce mezi integrovaným mostem a okolní zeminou. Jsou zde rozepsány například způsoby namáhání konstrukce na základě různých typů zemních tlaků. Další část diplomové práce se zabývá praktickou činností, kdy je prováděn statický výpočet zvoleného integrovaného mostu, a to pomocí softwaru a dílčích analytických výpočtů. Na závěr je provedeno statické vyhodnocení konstrukce.
  • Diplomová práceOtevřený přístup
    Návrh dopravní obsluhy nové zástavby v obci Zbůch
    (Univerzita Pardubice, 2023) Plecitý, Vojtěch; Borecký, Vladislav; Svoboda, Ondřej
    Diplomová práce se zabývá návrhem místních komunikací v nové zástavbě rodinných a bytových domů v obci Zbůch lokalita Olšinky. Návrh představuje alternativní řešení realizované varianty nové zástavby projektem Pro-consult s.r.o.. Nově zpracovaná studie řeší rekonstrukci stávající silnice, dopravní obsluhu nové zástavby a vzájemné propojení komunikací pro pěší a cyklisty podle příslušných norem a příslušných právních předpisů; především pak dbá na zvýšení bezpečnosti všech účastníků silničního provozu. Je zpracován ve třech variantách jako dokumentace odpovídající technické studii s omezeními vyplývajícími z rozsahu a charakteru práce.
  • Diplomová práceOtevřený přístup
    Rekonstrukce železniční stanice Okříšky
    (Univerzita Pardubice, 2023) Heuer, Jiří; Jacura, Martin; Purkart, Pavel
    Předmětem diplomové práce bylo navrhnout rekonstrukci železniční stanice Okříšky. Byly vypracovány a posouzeny 4 varianty, které splňují současné normy a předpisy s ohledem na současné a předpokládané budoucí požadavky osobní a nákladní přepravy. Byly navrženy: nová nástupiště s nástupní hranou 550 mm nad TK, bezbariérové přístupy k nástupištím, zvýšená návrhová rychlost v dopravních kolejích, kde byla rychlost 40 km/h a úprava železniční infrastruktury pro nákladní vlaky délky 740 m.