Komplexní restaurování dvou barokních olejomaleb na plátně
ze sbírek zámku Jaroměřice nad Rokytnou a transparentní rentoaláž malířských děl na plátně, historie, materiály, metody
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Komplexní restaurování dvou barokních olejomaleb na plátně
ze sbírek zámku Jaroměřice nad Rokytnou a transparentní rentoaláž malířských děl na plátně, historie, materiály, metody
Studijní obor:Restaurování a konzervace uměleckých a umělecko-řemeslných děl na papírových, textilních a souvisejících podložkách: Textil
Abstrakt:
Diplomová práce představuje komplexní restaurátorský zásah včetně podrobných průzkumů na dvou barokních podobiznách ze sbírek zámku Jaroměřice nad Rokytnou. Jedná se o olejomalby na lněném plátně, jejichž autoři nejsou známí. První zobrazuje pravděpodobně Marii Antonii z Questernbergu a pochází zřejmě z druhé poloviny 18. století. Druhé dílo představuje Marii Konstanci z Lambergu a lze jej zařadit do druhé poloviny 17. století. Na tomto díle byla provedena transparentní rentoaláž pomocí hedvábné krepeliny a adheziva BEVA 371 Film, z důvodu historicky významného nápisu na rubu díla. Druhá část diplomové práce se věnuje rentoaláži malířských děl na plátně pomocí transparentních materiálů. Shromažďuje informace o vývoji transparentní rentoaláže, o materiálech a metodách používaných v praxi. Představuje literaturu a publikované články související s tématem a může pomoci při výběru vhodné metody transparentní rentoaláže při restaurování malířských děl.